PARTNERZY PORTALU

Kto pierwszy zbuduje statek napędzany amoniakiem?

Kto pierwszy zbuduje statek napędzany amoniakiem?
Motorem do poszukiwania zielonych rozwiązań w napędzie statków jest ambitny plan Międzynarodowej Organizacji Morskiej redukcji do roku 2050 emisji gazów cieplarnianych o połowę. fot. Shutterstock
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Instytut Boyma
  • Dodano: 16-10-2020 16:35

Amoniak budzi coraz większe zainteresowanie armatorów i przemysłu stoczniowego jako ekologiczne paliwo, którego spalanie powoduje niewielkie emisje, będąc tym samym interesującą alternatywą dla paliw ropopochodnych, czy nawet LPG. Konkurencja firm, które chcą jako pierwsze zbudować statek napędzany amoniakiem w Europie i Azji rośnie.

Południowokoreański koncern stoczniowy Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) otrzymał od towarzystwa klasyfikacyjnego Lloyd’s Register of Shipping (LR) zgodę na budowę statku napędzanego silnikami na amoniak. Stowarzyszenia tego rodzaju certyfikują bezpieczeństwo jednostek i technologii.

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (6)

Do artykułu: Kto pierwszy zbuduje statek napędzany amoniakiem?

  • okrętowiec 2020-10-16 20:25:47
    Jeżeli renomowane angielskie okrętowe towarzystwo klasyfikacyjne LRS dopuściło amoniak jako niskoemisyjne paliwo okrętowe to też musiało wydać odpowiednie przepisy bezpieczeństwa.
    • PytaM 2020-10-17 12:09:08
      No i co z nich wynika?Nie będzie awarii, kolizji zatonięć? Technika jest zawodna.
    • Realia 2020-10-17 12:12:40
      Puki co są paliwa płynne i nie ma potrzeby kombinować z palnymi truciznami, bo lekarstwo jest groźniejsze od choroby. To że jakieś lobby przekonuje innych jakie to zabójcze jest CO2, to nie powód, aby trącić rozum i eliminować go ze wszystkiego.
      • okrętowiec 2020-10-17 14:31:16
        Przepisy organizacji morskich coraz bardziej ograniczają spalanie mazutu który jest najgorszym paliwem okrętowym. Dlatego muszą go zastąpić paliwa mniej emisyjne i mniejszej zawartości siarki jak olej napędowy i LNG. Na razie mniej emisyjny amoniak jest tylko testowany jako paliwo w okrętowych silnikach wielopaliwowych .
  • tylko nie to 2020-10-16 17:43:26
    Skażenie wód amoniakiem może spowodować ogromne straty w wodnym ekosystemie i, w odróżnieniu od skażenia węglowodorami, jest NIE DO OPANOWANIA, bo amoniak doskonale rozpuszcza się w wodzie, trując przy okazji wszystko co w niej żyje ju≤ż przy niewielkim stężeniu. Kto wymyślił tę bzdurę?
  • Dokąd zmierzamy. 2020-10-16 17:19:17
    Jakiś ekoschizofrenia. Tyle trucizny wieźć, jako paliwo, bo niby ekologiczne. A jak wycieknie, w porcie to miasto do worków. Jak na morzu to załoga umrze, a statek widmo będzie płynął dalej. Jednocześnie ekoświry są przeciwko instalacjom chłodniczym na amoniak.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.52.167
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!