Kto zarobi, a kto straci, na „czystszym” paliwie okrętowym

Kto zarobi, a kto straci, na „czystszym” paliwie okrętowym
Adobe Stock Fot. Shutterstock
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Piotr Stefaniak
  • Dodano: 18-09-2019 17:16

Od początku 2020 roku statki pełnomorskie będą musiały korzystać na całym świecie z czystszych paliw, o zawartości 0,5 proc. siarki. Trzyletnie przygotowania do tej operacji armatorów, firm leasingujących statki, jak również zarządów portów nadal nie są zakończone. A przewoźnicy skarżą się, że podroży to znacznie koszty ich działalności.

Zapraszamy do Katowic na Międzynarodowe Targi Obrabiarek, Narzędzi i Technologii Obróbki TOOLEX. Targi pod patronatem WNP.PL odbędą się 4-6 października 2022 r. - w ich ramach zapraszamy na ciekawą konferencję Nowy Przemysł 4.0. Rejestracja trwa!

  • Zmiana paliwa okrętowego to wypełnienie zobowiązań konferencji klimatycznej z Paryża w 2016 r. Członkowie IMO zgodzili się na redukcję do 2050 roku emisji gazów cieplarnianych o połowę, w porównaniu z poziomem z 2008 r.
  • Zarządy spółek transportu morskiego alarmują, że powyższa operacja pociągnie za sobą w ciągu najbliższych trzech - czterech lat wzrost ich kosztów o 50 mld dolarów, które przerzucą na klientów, a ci – finalnych konsumentów.
  • Praktyka obowiązującego od 1 stycznia 2015 r. limit 0,1 proc. zawartości siarki na statkach pływających w strefie ECA nie wykazała, że wzrosły stawki frachtu. Faktem jest, że był to okres malejących cen ropy naftowej.
 

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Kto zarobi, a kto straci, na „czystszym” paliwie okrętowym

  • obserwator 2019-09-18 18:20:55
    Zarobią rafinerie bo spadnie popyt na tańsze wysokosiarkowe paliwo okrętowe ciężki olej opałowy i zwiększy się popyt na droższe niskosiarkowe oleje napędowe i LNG. Zarobią też dostawcy instalacji płuczek i silników głównych na mniej emisyjne LNG. Natomiast większe koszty poniosą armatorzy i konsumenci.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.199.4
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!