Brazylijskie linie lotnicze Azul, jedne z największych na tamtejszym kontynencie porozumiały się z leasingodawcami w sprawie spłaty rat za użytkowane samoloty. Pozwoli to przewoźnikowi przetrwać kryzys wywołany pandemią chińskiego wirusa.
Jak jednak poinformował przewoźnik, udało mu się porozumieć z leasingodawcami samolotów. Odroczenie spłat pozwoli firmie zaoszczędzić około 3,2 miliarda reali (594,61 miliona dolarów) w kapitale obrotowym do 2021 roku. Raty – nieco wyższe, będą spłacane od 2023 roku.
Czytaj też: Zapaść największego europejskiego lotniska
Linia lotnicza twierdzi teraz, że jej nowe umowy pokrywają 98 proc. zobowiązań z tytułu leasingu samolotów i dzięki nim udało jej się obniżyć koszty wynajmu maszyn o 77 proc. w okresie od kwietnia do grudnia tego roku.
Azul to trzecia linia lotnicza w Brazylii, kontrolowana przez Davida Neelemana, założyciela niskokosztowej linii Jet Blue.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl