Lekki i szybko budowany. Powstaje nowy most kolejowy na Odrze

Lekki i szybko budowany. Powstaje nowy most kolejowy na Odrze
Nowy dwutorowy most kolejowy na Odrze będzie miał 260 metrów i wieszaki z włókna węglowego Fot. Mat. pras. Knight Architects
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Adrian Ołdak
    Adrian Ołdak
  • Dodano: 18-11-2021 13:22

Polskę i Niemcy połączy nowy most kolejowy na Odrze na wysokości Kostrzyna wybudowany przez Deutsche Bahn. Pierwsze pociągi przejadą nim pod koniec 2022 roku. Konstrukcja zostanie wykonana w unikatowej technologii z wieszakami z włókna węglowego.

Europejski Kongres Gospodarczy
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
  • Kamień węgielny pod budowę mostu wmurowali we wtorek (16 listopada) w Küstrin-Kietz przedstawiciele Republiki Federalnej Niemiec, Rzeczypospolitej Polskiej, Brandenburgii oraz Deutsche Bahn (DB).
  • - Dzięki nowym materiałom budowlanym i innowacyjnemu projektowi możemy wyznaczać nowe globalne standardy - powiedział dr Michael Güntner z federalnego Ministerstwa Transportu i Infrastruktury Cyfrowej.
  • - Już wkrótce rozpocznie się modernizacja linii kolejowej łączącej Szczecin z Berlinem - zapowiedział Jakub Kapturzak z Ministerstwa Infrastruktury.
Nowy 260-metrowy dwutorowy most zastąpi obiekt wybudowany w 1867 roku i wielokrotnie naprawiany po zniszczeniach wojennych, który jest właśnie rozbierany. Po zakończeniu budowy pociągi będą mogły ponownie korzystać z całej linii RB26 z Berlina przez Müncheberg do Kostrzyna. Maksymalna prędkość na moście wyniesie 120 km/godz. Wcześniej przez wiele lat było to tylko 30 km/godz. Wartość inwestycji finansowanej przez rząd federalny wyniesie około 65 mln euro. 

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (4)

Do artykułu: Lekki i szybko budowany. Powstaje nowy most kolejowy na Odrze

  • ar 2021-11-19 04:37:08
    Akurat remont trasy jaki robia Niemcy i Polacy ze Szczecina do Berlina i miedzy Poznaniem a Berlin - nie lezy w interesie Polski. Niemcom chodzi o to aby umozliwic Polakom szybki dojazd do nowego lotniska i na tym zarabiac. W Polski interesie powinna byc szybka kolej ze Szczecina do Poznania i potem do Lodzi i Warszawy. Aby Polacy latali z polskich lotnisk.
    • edie 2021-11-19 10:13:33
      Taaa... Najlepiej jeszcze nie remontować żadnych dróg i przejść granicznych do Niemiec ani do innych krajów. Niech wszyscy Polacy jeżdżą do CPK.
  • Stan 2021-11-18 18:11:48
    rb 26 to nie numer lini kolejowej, ale numer pociagu regionalnego jezdzacego po tej lini. Na ten moment to linia lokalna, jednotorowa, po ktorej jezdzi tylko wspomniany rb 26. Nigdy nie widzialem tam pociagu towrowego. Wiec most fajny, ale kwestia jego pelnego wykorzystania to perspektywa najszybciej 10 lat
  • Krasawica 2021-11-18 13:36:41
    Niech może ,,zrastająca się europejska infrastruktura" dotrze najpierw do Olsztyna czy Rzeszowa zanim zostanie rozbudowane wejście Deutsche Bahn na polski rynek, co?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.92.240
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!