- Planujemy nie tylko rozwój przewozów krajowych w relacjach porty morskie-terminale w głębi kraju, ale też rozwój obsługi kontenerów z Nowego Jedwabnego Szlaku. Chcemy kontynuować program inwestycyjny rozwoju własnej sieci intermodalnej. Na ten cel zamierzamy pozyskać finansowanie, w szczególności na rozbudowę własnych terminali - mówi Katarzyna Kwasiborska, dyrektor ds. operacyjnych Loconi Intermodal.
- Liczymy na to, że rok 2021 będzie lepszy od poprzedniego, natomiast trudno jest mówić o konkretach, bo sytuacja jest niepewna i należy być ostrożnie optymistycznym - zastrzega Katarzyna Kwasiborska.
- Kolejowy transport intermodalny ma przed sobą ogromne perspektywy. Najbardziej sprzyja ograniczeniu emisji CO2, co powoduje, że jest promowany przez Unię Europejską.
- Są jednak przeszkody, które nie pozwalają mu rozwijać się w Polsce jeszcze szybciej. To słaba pozycja konkurencyjna wobec transportu drogowego oraz pozostawiający nadal wiele do życzenia stan infrastruktury.