LOT z zakazem otwierania nowych połączeń

LOT z zakazem otwierania nowych połączeń
Adobe Stock

Przechodzący restrukturyzację i wspierany przez państwo LOT nie może otwierać nowych połączeń. Zabraniają tego unijne przepisy. Szansą na rozwój w trudnych czasach jest wypełnianie samolotów pasażerami, najlepiej biznesowymi. Przewoźnik liczy na Pekin, do którego właśnie zaczął latać Boeingiem 787 Dreamliner.

Gdy w piątek 2 sierpnia około 7 rano czasu pekińskiego nowoczesny Boeing 787 Dreamliner w barwach LOT wylądował na pekińskim lotnisku, wzbudził spore zainteresowanie. Z płyty schodzili się chińscy bagażowi, technicy i inni pracownicy. Wyciągali telefony komórkowe i robili zdjęcia. Do Pekinu latają regularnie największe pasażerskie samoloty świata Airbusy A380, latają też dreamlinery, np. w barwach japońskich przewoźników. Ale port lotniczy w stolicy Chin jest tak ogromny (rocznie obsługuje 82 mln pasażerów), że zapewne wiele osób widziało tam dreamlinera z bliska dopiero po raz pierwszy.

Wielki rynek zbytu i zbytku

Każdy wie doskonale, że chiński rynek to gigantyczny potencjał do rozwoju, także dla linii lotniczych. Nie szkodzi, że wzrost gospodarczy w Państwie Środka spowolnił do 7,5 proc. z ponad 10 proc. kilka lat temu. W samym Pekinie mieszka kilkanaście milionów osób. I są to ludzie coraz bogatsi. Widać to chociażby po samochodach jeżdżących w stolicy Chin. Są lepsze niż w Warszawie. Przedłużane wersje luksusowych BMW i Audi to powszechny widok. Na jednej z głównych ulic Pekinu zaraz obok sklepu Gucci jest salon Lamborghini.

LOT chce zdobyć choćby niewielką część tego tortu. I stara się dobrze przygotować. W Pekinie ma kilku pracowników, którzy odpowiadają za to, by loty i obsługa pasażerów przebiegały bez zakłóceń. Na pokładzie dreamlinera pracują chińscy pracownicy, którzy opiekują się chińskimi pasażerami. W Chinach LOT ma wynajętą firmę - Oriental Sky Aviation - która dba o sprzedaż biletów w tym kraju.

- Chińczycy nie znają Polski. Gdy po raz pierwszy lecą do Europy, wybierają Paryż czy Rzym. Ale zazwyczaj nie wracają w to samo miejsce. To szansa dla LOT-u, by zawieźć ich do Polski. Macie wiele do zaoferowania turystom czy biznesmenom - mówi Rush Wang, prezes Oriental Sky Aviation. Sam wybiera się do Warszawy we wrześniu, by wystartować w maratonie.

LOT promuje się w Chinach

Przylot dreamlinera w barwach LOT do Pekinu polski przewoźnik stara się wykorzystać do promocji swojej marki. Wynajął do tego chińską agencję PR. W dniu przylotu pierwszego dreamlinera LOT zorganizował galę w pięciogwiazdkowym hotelu, na którą przyszło około 250 gości, w zdecydowanej większości Chińczyków pracujących np. w chińskim odpowiedniku Urzędu Lotnictwa Cywilnego, na pekińskim lotnisku, w firmach z branży lotniczej czy dziennikarzy. Większość pasażerów podczas pierwszego lotu dreamlinera z Pekinu do Warszawy stanowili Chińczycy.

Loty do Pekinu muszą być perfekcyjnie przygotowane, bo jak pokazuje historia, niedopatrzenia mogą słono kosztować. W ostatnich latach LOT otwierał połączenie do Pekinu dwukrotnie. Po raz pierwszy w 2008 roku, tuż przed igrzyskami olimpijskimi. - Mieliśmy je wtedy wykonywać dreamlinerem, ale jego wprowadzenie przesunęło się o kilka lat - wspomina prezes LOT Sebastian Mikosz.

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: LOT z zakazem otwierania nowych połączeń

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.223.3.251
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!