Lotnictwo odpowiada za 2,5 proc. globalnej emisji CO2. W latach 2013-2018 wzrost emisji w lotnictwie wyniósł aż 32 proc. Jeszcze przed wybuchem pandemii Komisja Europejska zapowiedziała, że zajmie się tymi najbardziej trującymi w branży, a na najczęściej latających nałoży podatek. Co zmienił koronawirus w tym aspekcie i co w związku z tym stało się z planami w branży - sprawdzamy w WNP.PL.
- · Na nasze pytania związane z polityką klimatyczną UE i wpływie ekologii na branżę odpowiada m.in. minister Marcin Horała oraz prezesi i czołowi menadżerowie m.in. Centralnego Portu Komunikacyjnego, Lufthansy Cargo, DHL Express, Enter Air, Avia Prime, Urzędu Lotnictwa Cywilnego, ZRPL oraz PPPL.
- · Czy ekologia może realnie wpłynąć na podmioty z branży i czy powinniśmy się obawiać tych procesów? Jakie innowacje w związku z tym mają szansę na stałe zakorzenić się w lotnictwie?
- · Fotowoltaika, paliwo wodorowe czy hybrydowe silniki odrzutowe – to część rozwiązań, które testują obecnie producenci maszyn.