Lotos Kolej kupił Vectrona

Lotos Kolej kupił Vectrona
Vectrony to najnowocześniejsze na rynku europejskim, uniwersalne lokomotywy o modułowej konstrukcji umożliwiającej łatwe dostosowanie do wymogów użytkowania i specyfiki jazdy w różnych krajach i różnych warunkach eksploatacyjnych fot. mat. pras.
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: AH
  • Dodano: 24-11-2020 09:33

Drugi największy kolejowy przewoźnik w Polsce pod względem pracy przewozowej, Lotos Kolej, powiększa swoją flotę o wielosystemową lokomotywę Vectron. Dostawa planowana jest w 2021 r.

Europejski Kongres Gospodarczy
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
  • Vectrony to najnowocześniejsze na rynku europejskim, uniwersalne lokomotywy o modułowej konstrukcji umożliwiającej łatwe dostosowanie do wymogów użytkowania i specyfiki jazdy w różnych krajach i różnych warunkach eksploatacyjnych.
  • Pojazd został zakupiony przy wsparciu z funduszy Unii Europejskiej, za pośrednictwem Centrum Unijnych Projektów Transportowych na realizację przewozów intermodalnych.
  • Lotos Kolej, dzięki pozyskaniu lokomotyw i wagonów-platform, staje przed szansą zwiększenia swoich udziałów w rosnącym rynku przewozów intermodalnych.

- Zakup lokomotywy Vectron został zrealizowany w ramach projektu dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej, przy bardzo dobrej współpracy z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Świadczenie usług przewozowych na wysokim poziomie wymaga niezawodnego taboru trakcyjnego, a takim z pewnością jest lokomotywa Vectron. Mamy doświadczenie w eksploatowaniu tej lokomotywy, która cechuje się dobrymi parametrami trakcyjnymi, jest łatwa w obsłudze, gwarantując maszynistom wysoki komfort i bezpieczeństwo pracy - podkreśla Anatol Kupryciuk, prezes Lotos Kolej.

Vectrony to najnowocześniejsze na rynku europejskim, uniwersalne lokomotywy o modułowej konstrukcji umożliwiającej łatwe dostosowanie do wymogów użytkowania i specyfiki jazdy w różnych krajach i różnych warunkach eksploatacyjnych. Lokomotywa powstawała z myślą o realizacji różnorodnych zadań przewozowych. Podstawowym założeniem była wydajność i opłacalność wykonywania zadań trakcyjnych w ruchu krajowym i transgranicznym, zarówno pasażerskim jak i towarowym w Europie.

- Transport intermodalny w Polsce rośnie rokrocznie o kilkanaście procent, a inwestycje w nowoczesne wielosystemowe elektryczne lokomotywy liniowe będą decydowały o jego dalszym rozwoju w naszym kraju – mówi Piotr Dybowski, dyrektor ds. sprzedaży lokomotyw Siemens Mobility.

W Polsce ponad 50 lokomotyw Vectron zostało zakupionych przez PKP Cargo, DB Cargo Polska, Cargounit (Industrial Division) oraz Laude Smart Intermodal. Do tej grupy dołączyła firma Lotos Kolej.

Nowa lokomotywa Vectron MS dla Lotos Kolej dysponuje mocą 6,4 MW, jest wyposażona w system ETCS zgodny z obecnie obowiązującymi specyfikacjami (Baseline 3) oraz rozwija maksymalną prędkość 160 km/h. Lokomotywa posiada homologację na Polskę, Niemcy, Austrię, Czechy, Słowację, Węgry, przy czym pojazdy z platformy Vectron zostały dopuszczone do eksploatacji aż w 20 europejskich krajach.

– Lotos Kolej, dzięki pozyskaniu lokomotyw i wagonów-platform, staje przed szansą zwiększenia swoich udziałów w rosnącym rynku przewozów intermodalnych. Ponadto, istotny jest dla nas fakt, że będziemy mieli możliwość frachtu również poza granicami Polski, na szlakach międzynarodowych – dodaje Jaromir Falandysz, wiceprezes Lotos Kolej.

Lokomotywa została kupiona z wykorzystaniem funduszy unijnych za pośrednictwem Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) na wsparcie rozwoju transportu intermodalnego. Celem konkursu Rozwój Transportu Morskiego, Śródlądowych Dróg Wodnych i Połączeń Multimodalnych, organizowanego przez CUPT, jest dofinansowanie podmiotów w ramach działania OŚ Priorytetowa III tak, aby wydatnie zwiększyć rozwój sieci drogowej TEN-T i samego transportu multimodalnego.

 

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (4)

Do artykułu: Lotos Kolej kupił Vectrona

  • Rodak 2020-11-25 08:49:41
    A czemu to nie są Polskie Gryfiny czy Dragony 1 lub 2, skoro Polski przewoźnik.
  • gupek wioskowy 2020-11-24 16:06:30
    A już myślałem, że będzie też latać...
  • akysz 2020-11-24 10:38:05
    Zabrakło informacji kto jest producentem lokomotywy i komu UE dofinansowała produkcje, nie podaliście też kwot
    • Niklot 2020-11-24 13:02:50
      Producent Simens, rok 2010 rozpoczęcie produkcji.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.207.90
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!