Lotos Kolej podsumował pierwsze trzy kwartały współpracy z czeskim Rail Cargo Carrier. Wprowadzone w jej ramach zasady dotyczące przekazywania składów między przewoźnikami w ruchu międzynarodowym przekładają się na realny zysk dla gdańskiej spółki. Nie byłoby to możliwe gdyby nie przynależność do stowarzyszenia ATTI działającego w przy Międzynarodowym Związku Kolei (UIC).
Spółka Lotos Kolej przystąpiła do stowarzyszenia UIC ATTI (Agreement on Freight Train Transfer Inspection, z ang. Porozumienie o Kontroli Przewozów Towarowych) na początku 2020 roku. W ramach przynależności do tej organizacji, w celu ograniczenia postojów pociągów w relacji Żylina - Żeloznodorożnyj, 1 lipca 2020 roku podpisano umowę o współpracy z przewoźnikiem Rail Cargo Carrier - Czech Republic. Porozumienie określa zasady dotyczące przekazywania składów między przewoźnikami w ruchu międzynarodowym, co przekłada się na poprawę płynności ruchu kolejowego na przejściach granicznych z Czechami Bohumin/Petrovice.
Zaufanie procentuje
Zgodnie z umową składy pociągowe przekazywane są na zasadach wzajemnego zaufania. Jest to duże ułatwienie dla obu stron, gdyż skróceniu podlega proces odbioru pociągu w ruchu transgranicznym. Rewident zamiast szczegółowej próby hamulca dokonuje próby uproszczonej, co dla 24 wagonów około 600-metrowego pociągu, przy zachowaniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa, pozwala każdorazowo zaoszczędzić ponad 2 godzin.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl