PARTNERZY PORTALU

LPP dzięki kartonowej rewolucji ratuje miesięcznie 2800 drzew

LPP dzięki kartonowej rewolucji ratuje miesięcznie 2800 drzew
LPP wykorzysta doświadczenia z magazynu w Pruszczu Gdańskim w nowym centrum dystrybucyjnym w Brześciu Kujawskim Fot. LPP

Firma odzieżowa LPP usprawnia swoją sieć logistyczną zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju. Poza redukcją kosztów przynosi to wymierne korzyści dla środowiska naturalnego. Ograniczenie zużycie kartonów przyczynia się do ocalenia przed wycinką kilkudziesięciu tysięcy drzew rocznie.

  • LPP współpracuje z ponad tysiącem fabryk-szwalni w wielu krajach, co rodzi problem opakowań do transportu towarów. W 2020 r., gdy sprzedaż internetowa rosła w tempie trzycyfrowym, grupa zdołała wyeliminować z obiegu 300 ton plastiku.
  • Spółka wdrożyła nowe rozwiązania w obrocie opakowaniami zbiorczymi – standaryzację kartonów. Przynosi to wymierne oszczędności w transporcie i w gospodarce magazynowej, bo pozwala składować więcej kartonów na tej samej powierzchni. Zmniejsza spalanie paliwa w transporcie, czyli ogranicza emisje CO2.
  • Standaryzacja i poprawa jakości kartonów, które można wykorzystywać wielokrotnie, oszczędza surowce do ich produkcji. Do ponownego użycia trafia już ponad 40 proc. kartonów od dostawców. To wymierne korzyści dla środowiska.
Ze względu na specyfikę działalności, logistyka odgrywa ważną rolę w grupie LPP. Wolumen sprzedaży i konieczność zaopatrzenia salonów oraz sklepów internetowych na blisko 40 rynkach sprawia, że gdańska spółka współpracuje dziś już z ponad 1000 fabryk. To rodzi potrzebę używania relatywnie dużej ilości opakowań do transportu towarów.

LPP bierze więc pod lupę kartony, w których jej produkty są transportowane od dostawców do salonów stacjonarnych. Wprowadza kluczowe zmiany w tym obszarze, które już przyniosły realne oszczędności firmy, ale są także korzystne dla środowiska naturalnego.

Wcześniej spółka wprowadziła również zmiany w opakowaniach sprzedawanych w systemie e-commerce. Nawet w kryzysowym, pandemicznym roku 2020, gdy sprzedaż internetowa rosła w tempie trzycyfrowym, LPP zdołało zmienić sposób pakowania przesyłek zamówionych online. Postawiono na bardziej ekologiczne rozwiązania, zmniejszając zużycie surowców do opakowań i tym samym eliminując z obiegu 300 ton plastiku.

Karton standardowy – przyjazny naturze

Spółka widząc realne efekty zmian wprowadzonych w opakowaniach e-commerce, postanowiła iść o krok dalej i wdrożyć nowe rozwiązania w obrocie opakowaniami zbiorczymi, w których odzież LPP trafia z fabryk do magazynów firmy. W taki sposób zainicjowano program standaryzacji kartonów, który jest częścią szerszego autorskiego projektu – Control Tower, platformy usprawniającej zarządzanie łańcuchem dostaw.
Wcześniej kartony importowane od dostawców docierały do Polski w różnych rozmiarach, co przekładało się na konkretną stratę powierzchni przewozowej i magazynowej. Dodatkowo, z uwagi na słabą ich jakość, gros z nich po dotarciu do Polski nadawało się jedynie na makulaturę. Dziś lepsza jakość kartonów pozwala na ponowne ich wykorzystanie w transporcie towarów do salonów stacjonarnych marek LPP.

 

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

×

SPÓŁKI

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: LPP dzięki kartonowej rewolucji ratuje miesięcznie 2800 drzew

  • Anka 2021-07-21 23:08:56
    Nie wycieli drzew na potrzeby tej spółki to inną firma kupiła te drzewa. Drewno ma tysiące zastosowań.
  • seth 2021-07-21 12:02:04
    Drzewa odrastają, nie trzeba ich jakoś specjalnie oszczędzać.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.227.117
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!