PARTNERZY PORTALU

Magazyny pełne, ale to nie powód do radości

Magazyny pełne, ale to nie powód do radości
Koszty logistyczne to 8-12 proc. całości kosztów, w zależności od branży. W tej puli koszty magazynowania ważą mniej więcej 20-25 proc. Fot. Shutterstock.com
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Adrian Ołdak
    Adrian Ołdak
  • Dodano: 19-11-2020 20:00

Przedsiębiorstwa szukają dodatkowej powierzchni magazynowej, aby zgromadzić odpowiednią ilość zapasów, zarówno części, jak i produktów gotowych, przeznaczonych do sprzedaży detalicznej. To generuje koszty, ale firmy zgadzają się na nie, żeby produkt był zawsze pod ręką. Jeżeli klient nie znajdzie go w sklepie, wybierze inny – wskazuje prof. Halina Brdulak ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, mówiąc o wpływie pandemii na gospodarkę.

  •   Jednym ze skutków braku wiarygodnej informacji na temat pandemii jest niestabilność popytu i podaży. Firmy na bieżąco muszą się dostosowywać do sytuacji, co dla wielu oznacza tworzenie zapasów – mówi prof. Halina Brdulak.
  • Nagle to, co było z punktu widzenia zarządzania łańcuchem dostaw traktowane jako koszt dodatkowy, nabiera innego znaczenia – dodaje. – Zupełnie zmienia się paradygmat zarządzania w przedsiębiorstwach.
  • Największy problemem dla logistyki w pandemii jest niestabilność - niezapowiedziane, z dnia na dzień ogłaszane i odwoływane obostrzenia.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Magazyny pełne, ale to nie powód do radości

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.237.138.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!