Pod koniec października 2019 r. polski strat-up Hyper Poland przeprowadził testy najnowocześniejszej technologii transportowej magrail. To nowoczesny system kolei magnetycznej, wykorzystujący istniejące korytarze transportowe do poruszania się w nich szynowych pojazdów magnetycznych z bardzo dużą prędkością.
Hyper Poland rozwija nową generację Kolei Dużych Prędkości opartych na lewitacji magnetycznej, silniku liniowym i autonomicznych systemach sterowania, które mogą zostać przekształcone w wersję próżniową.
Jest to jedyna firma na świecie, która może stopniowo wdrażać rozwiązania inspirowane technologią hyperloop zaprojektowane jako ulepszenie dla branży kolejowej.
- Docelowo, zgodnie z tą koncepcją, kapsuła poruszać się będzie w specjalnej rurze, w której ciśnienie jest jeszcze niższe niż na wysokości 10-11 kilometrów, czyli wysokości przelotowej samolotów, dzięki czemu znacząco zredukowany jest opór powietrza - wyjaśniał WNP.PL Przemysław Pączek, prezes (CEO) polskiego start-upu Hyper Poland. Dzięki wyeliminowaniu tarcia pojazd może się poruszać z prędkością zbliżoną do prędkości dźwięku.
- Doszliśmy do wniosku, że hyperloop to ciekawa koncepcja, ale najbardziej efektywna naszym zdaniem będzie wówczas, kiedy jej realizacja rozłożona zostanie w czasie. Dlatego Hyper Poland opracowała technologię umożliwiającą etapowe wdrażanie koncepcji hyperloop, która zakłada budowę pojazdu będącego w stanie poruszać się, wykorzystując zjawisko pasywnej lewitacji magnetycznej - podkreślał prezes.
Firma postanowiła więc przystosować pomysł budowy systemu hyperloop do istniejących już korytarzy transportowych zamiast zaczynać od budowy kosztownej i pracochłonnej wersji pojazdu poruszającego się w rurze próżniowej, zwłaszcza że mamy bardzo dobrze zlokalizowaną infrastrukturę kolejową. Tory często wchodzą w centra miast.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl