PARTNERZY PORTALU

Marek Sawicki przewodniczącym komisji gospodarki morskiej

Marek Sawicki przewodniczącym komisji gospodarki morskiej
Marek Sawicki (PSL-Kukiz15) został przewodniczącym sejmowej komisji gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Fot. Shutterstock.com

Marek Sawicki (PSL-Kukiz15) został przewodniczącym sejmowej komisji gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. Za kandydaturą Sawickiego głosowało 13 posłów nikt nie był przeciw i nikt nie wstrzymał się od głosu.

Marek Sawicki był posłem II, III, IV, V, VI, VII i VIII. Był ministrem rolnictwa w rządzie Donalda Tuska i Ewy Kopacz.

Wiceprzewodniczącym komisji został Arkadiusz Marchewka (KO).

Komisja nie wybrała jeszcze dwóch wiceprzewodniczących, którzy mają reprezentować PiS. Ma to nastąpić podczas najbliższego posiedzenia komisji.

×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Marek Sawicki przewodniczącym komisji gospodarki morskiej

  • Ferdynand Barbasiewicz 2019-11-14 22:16:05
    Krytycznie o projekcie budowy Centralnego Portu Lotniczego w Baranowie. Ferdynand Barbasiewicz, autor publikacji. Szanowni Politycy, projektanci CPK w Baranowie. Ten projekt jest wielkim nieporozumieniem strategicznym. W aktualnych i perspektywicznym uwarunkowaniu lotnisko Chopina w Warszawie ze wsparciem w Modlinie i Radomiu, po niedrogiej modernizacji może obsłużyć dwukrotnie więcej pasażerów. Szczególnie cennym w perspektywie jest lotnisko w Modlinie. Warto wiedzieć że w bliskiej perspektywie na świecie zostanie rozbudowany system samo zagospodarowania wysokiej sezonowo wody niezasolonej z rzek w małej retencji dla zapobiegania powodzi i suszy. Istnieje prosta pragmatyczna konieczność ustabilizowania poziomu wahań wody w większych rzekach, np. Wisły i Odry do 2-3 metrów a średnich: Warta, Buk, Narew i inne o szerokości do 20 metrów szerokości do wahań 2 metrów. Życie i potrzeby pragmatyczne najtańszego transportu Elektrycznej Komunikacji Wodnej, patrz projekt na stronie internetowej: www.klawiterapia.com/ekoenerg , lub wpisz w Google: Ferdynand Barbasiewicz, która będzie automatycznie poruszała się z prędkością 30 km/h z własnym zasilaniem energetycznym pozyskanym z piętrowych siłowni świdrowo-lemieszowych (lekkie kompozyty) napędzanych wiatrem i nurtem wody w rzece, zainstalowanych na katamaranach i zakotwiczonych w dnie rzeki. Dlatego Port Lotniczy w Modlinie, gdzie jest komunikacja kolejowa i wodna, niebawem będzie miał kluczowe znaczenie dla Gospodarki Narodowej. Drugi argument to warto wiedzieć, że od 30 lat są realizowane badania nad samolotami, które mają zdolność startu i lądowania pionowego z naziemnym technicznym wsparciem ciśnienia powietrza z ekranizacją decybeli (Amerykanie w 1997 roku testowali laboratoryjnie hybrydę dronów wpierających startu i lądowania pionowego F37B, podobne eksperymenty wykonują Chiny. Inne badania lądowe na rezerwowych krótkich lotniskach na drogach publicznych eksperymentują zastosowanie rozwiązań w skróceniu startu i lądowania na przykładzie lotniskowców ze stacjonarnym wsparciem techniczno- energetycznym. Jak zapewne wielu specjalistom znane są zaawansowane rozwiązania eksperymentalno-techniczne startu i lądowania pionowego maszyn wojskowych, a także samolotów pasażerskich i transportowych, które z roku na rok są doskonalone w testach. Przewiduje się, że za 5-8 lat będą wprowadzane do eksploatacji na bardzo małych, 5-10 ha lotniskach z zapleczem magazynowym i hotelowym, takie są trendy i konieczność postępu techniczno-ekonomicznego. W świetle w/w argumentów stawiam pytanie! Po co inwestować wielkie pieniądze w CPK w archaizm techniczny w Baranowie i rujnować przepiękne krajobrazowo tereny? Modlin (rzeka i kolej) z pobudowaniem krótkiego odcinka autostrady łączącej z autostradą A2 w Warszawie przyniosłoby wielkie oszczędności w porównaniu z projektem w Baranowie. Z wyrazami szacunku dla zdrowego rozsądku, - Ferdynand Barbasiewicz, autor projektu Pojazdu latającego nad falą z prędkością 700 km/h. POJAZD LATAJĄCY NAD FALA cztery polskie projekty, prototypy do wykonania w naszym kraju. Ferdynand Barbasiewicz, autor projektu. Duży pojazd latający na fali „Bazamat” z przeznaczeniem w komunikacji na oceanach z uwagi na prędkość podróżną 700 km/h i „Córa” lokalnie na akwenach morskich i większych rzekach w niedalekiej przyszłości wyeliminuje komunikację lotniczą i transport wodny nad morzami i oceanami, nie wymaga lotnisk i portów może pływać nawet na większych rzekach i lądować, …nawet na plaży. „Bazamat” może przyjąć na pokłady nawet 5.000 pasażerów z większym bagażem, którzy odbędą podróż w luksusowych warunkach w tym samym czasie jak w znanej komunikacji lotniczej. – Czytaj i oglądaj więcej na stronie internetowej: www.klawiterapia.com/bazamat W dniu 23 sierpnia 2000 roku miałem przyjemność osobiście przedłożyć panu admirałowi Ryszardowi Łukasikowi, dowódcy Marynarki Wojennej RP projekt wynalazczy z dokumentacją techniczną „pojazdu latającego na falach”. Wyrażając się ściślej przedłożyłem kilka wariantów pojazdów różnej wielkości, do wstępnej merytorycznej i logistycznej oceny. W dniu 30.10.2000 roku uzyskałem odpowiedz pisemną Dowództwa Marynarki Wojennej, gdzie stwierdza się min. ,...koncepcja pojazdu latającego na falach będąca wizją idealnego narzędzia nowoczesnej strategii walki jest ciekawa i nie pozbawiona aspektu realizacyjnego w oddalonej przyszłości”. Oceniono jedynie pojazd największy, ofensywny – stwierdzając, że tak dużymi pojazdami mogą się zainteresować tylko nasi sojusznicy z NATO (US Navy, Royal Navy i Marynarka Francji), mające floty strategiczno - obronne. Według mojego rozpoznania innowacyjnego i oceny w obecnych uwarunkowaniach geopolitycznych, gospodarczych i militarnych Marynarka Wojenna RP powinna zainteresować się przede wszystkim mniejszymi wariantami („córa”, uniwersalny i skuter) dla celów obronnych, które są min. wyposażone w nowoczesne systemy uzbrojenia. Szacunkowa cena „córy” z pełnym wyposażeniem równa będzie w przybliżeniu wartości rynkowej trzem samolotom bojowym wielozadaniowym. Natomiast wartość obronna „córy” w warunkach wodno-lądowych jest wielokrotnie sprawniejsza niż trzy samoloty bojowe wielozadaniowe. „Córa” ma na swoim pokładzie 3 helikoptery, 4 pojazdy uniwersalne wodno-lądowe o sile bojowej większej niż najnowsze czołgi. Każdy pojazd uniwersalny ma na swoim pokładzie 4 skutery wodno-lądowe dwuosobowe (łącznie „Córa” ma 16 skuterów wodno/lądowych), stanowiące bardzo sprawną piechotę morską. Cena szacunkowa pojazdu „Córy” z pełnym wyposażeniem (pojazdy uniwersalne, skutery i inne uzbrojenie, humanitarne głowice bojowe, itp.), kształtuje się w szacunkowej cenie wartości 360 milionów dolarów. Pojazdy uniwersalne są znacznie tańsze niż nowoczesne czołgi a możliwości logistyczno-taktyczne wodno-lądowe manewrowe i bojowe są bezkonkurencyjne. Ponadto „Córa” ma: 3 wyrzutnie rakietowo-taktyczne, także z humanitarną głowicą bojową do bardzo skutecznego niszczenia napędów samolotów, helikopterów, rakiet, a także wyłączania napędów wszelkich pojazdów bojowych na wodzie i lądzie. Poza tym w wyposażeniu są wyrzutnie torped, bomb głębinowych, i inną broń. „Córa”, uniwersalny i skuter mogą pływać do 20 metrów pod wodą. Posiadają znakomite możliwości maskujące, gdy jest na powierzchni wody i gdy jest pod wodą, sonary, monitoring podwodny, radary i nawigację satelitarną. Córa ma niezwykłe możliwości manewrowe a także prędkość podróżną osiągającą przy sprzyjających warunkach nawigacyjnych nawet 700 km/h. Może lądować przy brzegu, na plaży. Nie wymaga obsługi kosztownych portów lotniczych i morskich. Może prowadzić działania bojowe z rzek w warunkach śródlądowych. Duże pojazdy baza-mat, „córa”, pojazdy uniwersalne i skutery są niezatapialne, albowiem platformy tych pojazdów są w 4/5 wypełnione w bardzo licznych komorach styropianem (jak plaster miodu) i warstwowo specjalnej jakości watą mineralną zamiast opancerzenia, są bardzo lekkie. Ponadto „Bazamat”, „Córy”, pojazdy uniwersalne i skutery są kompatybilne w działaniach taktyczno-obronnych i strategiczno-ofenzywnych wodnych i wodno-lądowych z innymi formacjami. W/w pojazdy po zneutralizowaniu głowicą humanitarną wrogich jednostek pływających i pojazdów wojskowych na ladzie są zdolne do sprawnego „abordażu”, którym wyłączono na określony czas silniki i radary humanitarną głowicą bojową. oraz na krótko „oślepiono” na pokładzie załogę, orientację zewnętrzną. - Problemy obronne stanowiące istotę Narodowych Sił Zbrojnych zostały pominięte. A przecież w/opisane pojazdy są wyjątkowo korzystne pod każdym względem w zastosowaniu obronnym. Stwierdzono także, że Oddziały Dowództwa Marynarki Wojennej nie prowadzą prac naukowych w zakresie badań podstawowych nad nowymi (nigdzie nie stosowanymi) środkami bojowymi jak i ich nosicielami.” Poinformowano także, kto zajmuje się takimi badaniami i gdzie należy kierować korespondencję w tej sprawie. Stwierdzono, że decyzję w sprawie badań i wdrożeń jest władny podjąć tylko Minister Obrony Narodowej. Odpowiedź podpisał pan kontradmirał Zbigniew Badeński - Szef Sztabu Marynarki Wojennej RP. – Oczywiście te same pisma łącznie z dokumentacją techniczną, zgodnie z zaleceniami wysłałem pocztą internetową do: Ministra Obrony Narodowej, Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego, Stoczni w Gdyni i Szczecinie, Centrum Budowy Okrętów w Gdańsku, Komisji Obrony Narodowej w Sejmie RP, Instytutu Lotnictwa w Warszawie, a także wedle wskazań Dowództwa Marynarki Wojennej do flot Sojuszniczych NATO: US Navy, Royal Navy i Marynarki Francji. W odpowiedzi otrzymałem na piśmie miłe podziękowania. – Więcej informacji jest na stronie internetowej: www.klawiterapia.com/bazamat i www.klawiterapia.com/dyskpo . Moim zdaniem w/w pojazdy wodne i wodno/lądowe mogą mieć znakomite przeznaczenie także w transporcie wodnym i rzecznym, w ruchu pasażerskim. Gdzie skraca się czas podróży np. lokalnie na Bałtyku z Gdańska do Sztokholmu i Helsinek w czasie jednej godziny. Pojazdy latające na fali mogą mieć rewelacyjne zastosowanie w ratownictwie morskim/oceanicznym i powinny się stać polską specjalnością eksportową. Łączę najlepsze oczekiwania i pozdrowienia – dr Ferdynand Barbasiewicz, płk w st. spoczynku.
  • Stefan 2019-11-14 16:57:26
    Fachowiec który własnymi rękoma wstrzymywał dziki z ASF z Ukrainy by naszych rolników ratować, teraz chyba własnymi rękoma będzie rury z nord stream łapać

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.40.250
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!