Massel: groźba strajku na kolei powinna zmobilizować marszałków

Massel: groźba strajku na kolei powinna zmobilizować marszałków
Adobe Stock
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: PAP
  • Dodano: 05-11-2013 14:02

Mam nadzieję, że groźba strajku w Przewozach Regionalnych wpłynie mobilizująco na marszałków województw, by zrestrukturyzowali tę spółkę - powiedział we wtorek wiceminister transportu Andrzej Massel. Zarząd spółki i związki zakończyły mediacje w poniedziałek.

Zarząd firmy i działające w spółce związki zawodowe nie mogą się porozumieć co do długości gwarancji zatrudnienia dla pracowników. Mediacje nie przyniosły rozstrzygnięć i w poniedziałek podpisano protokół rozbieżności. Związki zawodowe mają więc zielone światło do organizacji w spółce strajku. Swoje decyzje w tej sprawie liderzy kolejowych związków mają przedstawić we wtorek.

Massel proszony przez dziennikarzy o komentarz ocenił, że sytuacja jest "poważna". Zaznaczył, że resort transportu jest gotowy pomóc właścicielom spółki, ale - jak zaznaczył - pierwszy krok należy do marszałków.

Marszałkowie województw, do których należą udziały w Przewozach Regionalnych, mieli przedstawić plan restrukturyzacji już kilka miesięcy temu. "Niestety, jak dotąd skończyło się na luźnych koncepcjach, a planu restrukturyzacyjnego nadal nie ma" - wyjaśnił wiceminister. Pytany, ile czasu marszałkowie mają na wypracowanie koncepcji dotyczącej dalszej działalności spółki, powiedział: "szczerze mówiąc, ten czas już dawno minął".

Wiceminister wyjaśnił, że tak długo, jak nie będzie koncepcji działalności spółki, tak długo ministerstwo niewiele może zrobić. "Możemy wspomóc w zakresie restrukturyzacji tego przedsiębiorstwa, nawet wsparcia finansowego, ale musi być koncepcja. Nikt przecież nie zgodzi się na finansowanie czegoś w ciemno" - powiedział.

Tegoroczna strata największego polskiego pasażerskiego przewoźnika kolejowego sięgnie prawdopodobnie ok. 60 mln zł, natomiast strata spółki za 2014 r. urośnie do ponad 150 mln zł.

Przewozy Regionalne uruchamiają średnio 1,8 tys. pociągów w ciągu doby, z których korzysta dziennie ok. 300 tys. pasażerów.

Spółka powstała w wyniku podziału PKP w 2001 r. Przez kilka lat należała do Grupy PKP, po czym w 2008 r. w wyniku usamorządowienia jej udziały przeszły na własność zarządów 16 województw.

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Massel: groźba strajku na kolei powinna zmobilizować marszałków

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.172.224.102
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!