Minister Andrzej Adamczyk: polski transport wyprzedził Zielony Ład

Minister Andrzej Adamczyk: polski transport wyprzedził Zielony Ład
Minister Adamczyk otworzył sesję "Zielonej Kolej" w ramach EEC 2021 Fot. PTWP

- Czeka nas rewolucja związana z koniecznością ograniczenia emisji CO2. Na razie nie została ona zmniejszona w transporcie. Utrzymuje się na tym samym poziomie w odróżnieniu od innych źródeł, jak elektrownie czy przemysł ciężki - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Szef resortu infrastruktury otworzył swoim wystąpieniem sesję "Zielona kolej. 2021 – Europejski Rok Kolei", zorganizowaną 20 września 2021 r. w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego. 

- To szczególny moment – rok kolei, ale i pierwszy rok dekady, w której będzie dynamicznie rozwijał się polski transport - zauważył.

Odpowiadając na pojawiające się w przestrzeni publicznej pytania jaki jest stan polskiej kolei oraz czy jest taka, jak sobie wyobraziliśmy i zaplanowaliśmy, Andrzej Adamczyk zaznaczył, że nigdy taka nie będzie, ponieważ zbyt wiele w otoczeniu zewnętrznym i wewnętrznym się zmieniło i zmieni.

- Czeka nas rewolucja związana z koniecznością ograniczenia emisji CO2. Na razie nie została ona zmniejszona w transporcie. Utrzymuje się na tym samym poziomie w odróżnieniu od innych źródeł jak elektrownie czy przemysł ciężki - powiedział minister.

Podkreślił ważność dokumentu, jakim jest Zielony Ład, ale też zwrócił uwagę, że w zakresie infrastruktury i transportu działania polskiego rządu daleko wyprzedziły publikację tego dokumentu.
Dzięki temu Polacy już kilka lat temu zaczęli wracać do kolei, ale proces ten przerwała pandemia COVID-19. 

- Dzisiaj mamy powrót na kolej, przede wszystkim pasażerskiego transportu kolejowego. Już osiągamy wielkości porównywalne z tymi sprzed pandemii - stwierdził Andrzej Adamczyk.

Mówił ponadto o inwestycjach, dzięki którym znacznie szybciej można pokonać odcinki między dużymi miastami.

- Podnosimy polską kolej ze stanu dewastacji. Dzisiaj kolejarze mogą być i są dumni, że mogą w niej realizować swoje nadzieje i ambicje - zaznaczył szef MI. - Ważny jest poziom, z którego ruszyliśmy. Jeszcze 6-7 lat temu trzeba było szukać sposobów na wydatkowanie środków europejskich. Polska nie była w stanie przetworzyć wszystkich środków unijnych przeznaczonych na modernizację kolei. Ale tego już nie ma.  Nie oglądamy się za siebie. Czerpiemy z doświadczeń poprzednich lat i patrzymy w przyszłość, w której widzimy polską kolej bezpieczną i przyjazną środowisku - dodał.

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Minister Andrzej Adamczyk: polski transport wyprzedził Zielony Ład

  • wiesław nowak 2021-09-21 19:46:55
    Panie Ministrze MI Czas na poważne decyzje w zakresie udrożnienia głównych szlaków kolejowych dla zwiększonego ruchu tranzytu w obu kierunkach Modernizacja winna pozwolić, by czas przejazdu ekspresowego pociągu kontenerowego między Odrą a Bugiem czy Nysą Ł. a Sanem, o długości ca 700 km, trwał w granicach 11 godzin Krócej, przejazd z portów do południowej granicy Poza dwoma głównymi liniami zach. <> wsch., należy dodatkowo zelektryfikować linie Kostrzyn - Piła - Tczew - Braniewo oraz udrożnić linie Poznań - Olsztyn - Ełk - Suwałki czy Suwałki - Białystok - Lublin - Dębica - Muszyna

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.197.198.214
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!