Toolex 2022

Toolex 2022

Międzynarodowe Targi Obrabiarek, Narzędzi i Technologii Obróbki

WYDARZENIA TOWARZYSZĄCE
  • Nowy Przemysł
  • Tech & Job
  • Oil Expo
TERAZ TRANSMITUJEMY

Sesja inauguracyjna. Przemysł 4.0: produkcja, technologia, perspektywa

Minister broni podwyżek opłat na lotniskach. Oto skąd się bierze różnica

Minister broni podwyżek opłat na lotniskach. Oto skąd się bierze różnica
Wiceminister Horała tłumaczy, dlaczego musi być drożej i dlaczego mniejsi odczują bardziej tę podwyżkę PTWP
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Adam Sierak
    Adam Sierak
  • Dodano: 09-09-2021 06:00

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej pobiera od przewoźników opłaty za nawigowanie ich samolotów w polskiej przestrzeni lotniczej. Od lat są one dużo niższe dla operujących z lotniska w Warszawie. PAŻP chce w portach regionalnych opłaty podnieść o 70 proc. Marcin Horała, wiceminister infrastruktury odpowiedzialny za branżę lotniczą, tłumaczy, skąd się bierze różnica i dlaczego inaczej się nie da.

  • 1400 zamiast 800 zł w regionach i 530 zamiast 250 za lądowanie na stołecznym lotnisku. Taki projekt podwyżek PAŻP zaprezentowała ostatnio liniom lotniczym.
  • Siłą rzeczy tam, gdzie jest mniej operacji na dobę, koszt jednej musi być wyższy. Działanie małych portów lotniczych jest po prostu mniej efektywne kosztowo – mówi wiceminister, uzasadniając dysproporcje w opłatach i podwyżkach.
  • Koszty utrzymania PAŻP muszą się zbilansować – także przy wciąż ograniczonym ruchu. W pandemicznym 2020 roku straty w jej przychodach przekroczyły 700 mln złotych.

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (3)

Do artykułu: Minister broni podwyżek opłat na lotniskach. Oto skąd się bierze różnica

  • Realista 2021-09-10 17:11:03
    Jeżeli już wprowadzamy takie opłaty to zróbmy to z głową, czyli stawka proporcjonalnie do ilości operacji lotniczych. Ok, Wawa robi najwięcej - per operacja płaci się najmniej, ale dlaczego Kraków, czy Gdańsk stawiać na jednym poziomie z Szymanami, czy Zieloną Górą?? Oczywiście wiadomo o co chodzi. Budujemy jedno wielkie lotnisko pod wezwaniem prezesa i stamtąd wszyscy mają latać... większej głupoty i megalomani nikt nie widział. Zamiast pozwolić wzmacniać się regionom będziemy w polach budować coś co nikomu nie jest potrzebne - oprócz polityków - chociaż oni i tak będą latali z Wawy, bo przecież na to zadupie będzie za daleko...
  • pisowska banda złodziei 2021-09-09 13:15:50
    odezwał się stróż pól i łąk z sowitą wypłatą
  • adsads 2021-09-09 12:34:46
    Tyle potrafią, podnosić ceny i obsadzać znajomków, polityka to zaraz po prozestępczości najbardziej brudna dziedzina

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.199.4
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!