Minister o widokach na szybki rozwój portów morskich

Minister o widokach na szybki rozwój portów morskich
Szczególny potencjał wzrostu obrotów polskich portów mają towary w kontenerach - przypomina Marek Gróbarczyk. Fot. PTWP (Paweł Pawłowski)
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Piotr Stefaniak
    Piotr Stefaniak
  • Dodano: 03-08-2021 06:01

Całkiem realne pozostaje zwiększenie w bieżącej dekadzie o 50 proc. przeładunków w polskich portach morskich - ocenia Marek Gróbarczyk, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury. Wskazuje na to wiele przesłanek, w tym realizowane inwestycje infrastrukturalne. - Sądzę, że nadeszła już pora, by także polskie porty rozpoczęły akwizycję za granicą, stały się udziałowcami w terminalach morskich, poprawiając tym samym własną atrakcyjność i pozyskując dodatkowe wolumeny ładunków – wskazuje nasz rozmówca.

  • Założenia wzrostu przeładunków w Programie rozwoju polskich portów opierają się na doświadczeniu historycznym. W 2003 r. ich obroty nie przekraczały 52 mln ton, dziś są one o 70 proc. większe. Jeszcze w tej dekadzie może być podwojony wolumen przeładowywanych towarów skonteneryzowanych - z poziomu ok. 32 mln ton.
  • Na rozwoju portów gospodarka zyska wielorako. Powstaną nowe miejsca pracy, co będzie służyć rozwojowi Pomorza. Skorzystają na tym krajowe firmy logistyczne, w tym przewoźnicy drogowi i kolejowi. Zyska też budżet państwa, z tytułu odpraw celnych towarów importowanych spoza UE oraz danin.
  • W pozyskiwaniu ładunków ważną rolę odgrywają prywatni operatorzy terminali w polskich portach. Ale już pora, by w ten proces aktywniej włączyły się nasze porty, stając się udziałowcami w zagranicznych terminalach.

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Minister o widokach na szybki rozwój portów morskich

  • Tadeo 2021-08-03 09:56:52
    Akwizycje na rynku międzynarodowym brzmią rozsądnie, jednak nie wolno zapomnieć o inwestycjach około-portowych, jak drogi dojazdowe. Port Gdynia ma śmiały plan rozbudowy, nowe zadania jako port instalacyjny dla energetyki wiatrowej, jednocześnie od kilkunastu lat walczy o drogę dojazdową - zawną Drogą Czerwoną. Bez tego odcinka wszelkie plany staną ... w korkach.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.65.220
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!