PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Mniej miejscowości bez dostępu do kolei. Nowy rozkład jazdy to potwierdza

Autor: Piotr Stefaniak
12-09-2019 14:20 |  aktualizacja: 12-09-2019 14:22
Mniej miejscowości bez dostępu do kolei. Nowy rozkład jazdy to potwierdza

W przyszłym roku PKP Intercity będzie docierał pociągami dalekobieżnymi do 405 stacji.

Fot. PKP PLK

Wprowadzany 15 grudnia rozkład jazdy pociągów 2019/20 uwzględnia rozpoczęte lub planowane modernizacje torów, których w przyszłym roku będzie jeszcze więcej, ale także te zakończone. To umożliwi uruchomienie nowych połączeń, szybszą jazdę wielu pociągów pasażerskich oraz powrócenie ich na kilku trasach. Dzięki temu dojadą one do 28 miejscowości, które albo od lat były wykluczone z połączeń kolejowych, albo ich nigdy nie miały.

  • W przyszłym roku PKP Intercity będzie docierał pociągami dalekobieżnymi do 405 stacji - miejscowości (np. w rozkładzie 2014/15 - było ich 296).
  • Przewoźnicy pasażerscy i towarowi zgłosili na przyszły rok uruchomienie 8000 pociągów na dobę, natomiast do 220 zwiększy się liczba odcinków kolejowych, na których będą trwały roboty (w tym roku 170).
  • W przyszłym roku przyspieszą pociągi klasy EIP Pendolino z Gdańska do Warszawy - z maksymalnej prędkości 180 km/h do 200 km. Tym samym Polska zyska drugą linię, po CMK, gdzie poruszać się będą pociągi dużych prędkości.
- Te działania, w połączeniu z coraz lepszą ofertą przewozów i nowymi dworcami, wychodzą naprzeciw oczekiwaniom pasażerów - powiedział dziennikarzom Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu. - Także dlatego, że Polacy przekonują się do podróży koleją, na co wskazują dane statystyczne.

Rośnie popyt, maleje wykluczenie


Jak przypomniał wiceminister, w 2018 roku z kolei skorzystało ponad 310 mln pasażerów, w porównaniu z 304 mln rok wcześniej i np. 269 mln w 2014 r.

- Także rok 2019 będzie rekordowy dla kolei, jak wskazują na to dane po pierwszym półroczu i przewozy 160 mln pasażerów - dodał wiceminister. - Aktywnie walczymy z wykluczeniem komunikacyjnym i efekty tego odzwierciedla nowy rozkład jazdy, w postaci powrotu pociągów do 27 miejscowości.

Będzie to możliwe dzięki zakończeniu modernizacji niektórych linii lub ich elektryfikacji (np. elektryfikacja linii 278 do Zgorzelca pozwoli, że także mieszkańcy tego miasta uzyskają połączenie z Warszawa pociągami Intercity PKP), zwiększeniu liczby stacji, na których zatrzymywać się będą pociągi, także te dalekobieżne PKP Intercity.

W efekcie w przyszłym roku przewoźnik ten będzie docierał do 405 stacji - miejscowości (w rozkładzie 2014/15 - było ich 296). Z tego pociągi dalekobieżne dotrą m.in. Żar i Żagania (po 19 latach przerwy), Lubina (odcięto go od kolei w 2007 r.), Białej Piskiej, Knurowa, Milicza, Rucianego-Nidy, Szczytna, itp.

Zakończenie przez PKP PLK robót torowych i na peronach umożliwi zmianę tras części pociągów PKP Intercity łączących Wrocław i Szczecin. W nowym rozkładzie jazdy pojada one przez Legnicę i Lubin. Natomiast IC Dąbrowska relacji Lublin - Warszawa - Wrocław będą zatrzymywać się w Krotoszynie i Miliczu.

KOMENTARZE (5)

  • Gość 2019-09-12 17:03:22
    Z tego co mi wiadomo to do Knurowa pociąg jeździł w wakacje, teraz chyba nie. Mogę się mylić. Ale jedno jest pewnie - 2 lub 3 składy na dobę nie przekona żadnego pasażera do rezygnacji z auta. pociągi muszą nawet i przez parę lat jeździć puste o stałych i sensownych godzinach aby przekonać do siebie pasażerów.
  • Arek 2019-09-12 19:48:50
    Co z połączeniem Wadowice-Trzebinia. Całe przebiega przez województwo małopolskie więc trzeba tylko tory naprawić. Niestety ani pkp plk ani województwo małopolskie nie chcą się tym zająć
  • scoti 2019-09-13 12:44:20
    a co tam mają obiecane w KaczoPISlandii autobus i zimową atrakcję pchania po zaspach.
  • Tomi 2019-09-13 14:39:34
    Też mi rewolucja - w PKP jedno jest pewne - im dłuższa trasa, tym częstsze i dłuższe opóźnienia. Na PKP nie można polegać. Dodawanie kolejnych stacji to tylko wydłużanie czasu przejazdu. I co z tego, ze dojdą jakieś kolejne pociągi np. do Krynicy skoro z Krakowa do Krynicy jedzie ponad 3,5 godziny. Kto tym pojedzie? Nawet emeryci-kuracjusze wykończą się tak długa podróżą. A co dopiero ludzie, którzy chcieliby dojechać do Krakowa do pracy albo załatwić sprawy. Do Poznaia z Wawy 20 lat temu przejazd też trwał 2 godz. 40 min. Też mi wyczyn pis-PKP. PR-owa wyborcza ściema.
  • Witold 2019-09-15 15:18:09
    Kiedy pojadą pociągi na trasie LEWKI-HAJNÓWKA,(na dzień dzisiejszy dwuletnie opóźnienie w rewitalizacji tejże trasy,miały ruszyć w czerwcu przełożono na PAZDZIERNIK co dalej czy jest to połączenie uwzględnione w nowym rozkładzie??

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.176.189
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


POLSKA I ŚWIAT

8 774 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

414 944 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 216 ofert w bazie

397 692 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.