PARTNERZY PORTALU

Modlin na zakręcie. Jest inwestor i jest blokada

Modlin na zakręcie. Jest inwestor i jest blokada
Port Lotniczy Modlin potrzebuje inwestycji, ale o decyzje przy obecnej strukturze właścicielskiej nie będzie łatwo. Fot. Shutterstock.com
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Bartosz Dyląg
    Bartosz Dyląg
  • Dodano: 08-04-2021 06:00

- Taki inwestor jest potrzebny - mówi o gotowości francuskiej firmy Egis do objęcia udziałów i zarządzania podwarszawskim portem lotniczym w Modlinie profesor Włodzimierz Rydzkowski, ekspert zajmujący się infrastrukturą. Może to jednak napotkać na opór państwowego współudziałowca. - Zdziwiłbym się, gdyby wspólnicy Modlina zgodzili się na wejście inwestora - przyznaje zaś Adrian Furgalski, ekspert z ZDG TOR.

  • Francuski Egis, który specjalizuje się m.in. w zarządzaniu portami lotniczymi, zainteresowany jest objęciem udziałów w podwarszawskim lotnisku w Modlinie i zarządzaniem nim. 
  • Pomysł ma wsparcie dwóch udziałowców Portu: marszałka Mazowsza i Nowego Dworu Mazowieckiego.
  • Zdaniem ekspertów, pozostali udziałowcy Modlina, zwłaszcza Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze, mogą sprzeciwić się dalszemu inwestowaniu w to podwarszawskie lotnisko.

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (8)

Do artykułu: Modlin na zakręcie. Jest inwestor i jest blokada

  • Olo 2021-04-09 19:05:51
    Tomek _w zasadzie twój wpis WYSTARCZY ZA jakikolwiek KOMENTARZ I bicie piany w tym temacie. Po analizie tekstu, zadałbym JEDNAK jedno pytanie: dlaczego obaj fachowcy autorytarnie są tak nie uświadomieni w ocenie tematu. Czy to niewiedza, a może też polityka.
  • Jestem 2021-04-09 17:39:39
    już po wypełnieniu spisu powszechnego, i by wyrazić swój sprzeciw wobec polityki Zjednoczonej Prawicy, w polu etniczność wpisałem "mazowiecka". Proponuję forumowiczom zrobić to samo - wpiszcie cokolwiek np: małopolska, wielkopolska itp:
  • Tomek 2021-04-08 17:26:48
    "Zgodnie z decyzją środowiskową dla Modlina można tam wykonać 66 operacji lotniczych w ciągu doby" - i tę liczbę wyczerpuje Ryanair. To po co ładować kasę w coś, co nie może się rozwijać, bo żabki i ptaszki? Jeśli chodzi o otoczenie lotniska to w decyzji środowiskowej czytamy: "Obszar, na którym realizowane będzie przedsięwzięcie położone jest w rejonie obszaru Natura 2000 Dolina Środkowej Wisły z licznymi rezerwatami przyrody, Obszar Natura 2000 Puszcza Kampinoska będąca jednocześnie parkiem narodowym oraz rezerwatem biosfery, Obszar Natura 2000 Forty Modlińskie, Obszar Natura 2000 Dolina Wkry, Warszawski Obszar Chronionego Krajobrazu, Wiślańsko-Narwiański Park Krajobrazowy im. Książąt Mazowieckich". Nikt nie odważy się podjąć decyzji o jakiejkolwiek rozbudowie, bo zaraz przyleci tu Greta z całą resztą UE i będzie protest przeciwko zabijaniu żabek i ptaków i będą mieli rację. Kolejna sprawa - Modlin jest zadłużony na 130 mln zł i jest bardziej deficytowym lotniskiem niż był Radom, jak jeszcze działał. A tu szefostwo chce brać 50 mln zł kredytu na rozbudowę... A potem to juz obiecują, że będzie z górki. I tak obiecują od 10 lat. Nikt rozsądny nie wejdzie w interes, w którym dotowana jest jedna linia lotnicza, w dodatku kosztem podatników. Ryanair płaci zaniżone na maksa stawki obsługi pasażerów i pewnie taka była umowa. Żaden konkurent tam nie wejdzie, bo nie można zwiększyć liczby operacji lotniczych. Na Modlinie może być ok. 25 tys. operacji rocznie, na Okęciu jest już 180 tys. I to jest skala porównawcza.
  • Jakow 2021-04-08 15:30:55
    Jednak Polska to bardzo bogaty kraj ,elektrownia Ostrołęka , wybory kopertowe,lotnisko Radom poraz drugi budowane , teraz Modlin, ile milionów jeszcze w błoto
  • podróżnik 2021-04-08 12:55:01
    Modlin od początku przynosi straty i już dawno powinien zostać zaorany. Ostoja niekompetencji i błędów zarządzania w tym przypadku osiągnęła najwyższą kumulację.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.8.7
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!