PARTNERZY PORTALU

Morawiecki ma wsparcie kilku premierów ws. przewoźników drogowych

Morawiecki ma wsparcie kilku premierów ws. przewoźników drogowych
Pod listem, obok Mateusza Morawieckiego, podpisała się m.in. premier Rumunii Viorica Dancila. Fot. Krystian Maj / KPRM

Premierzy Polski, Bułgarii, Rumunii, Łotwy, Litwy i Węgier napisali wspólny list do szefów instytucji Unii Europejskiej w sprawie propozycji nowych przepisów o przewoźnikach drogowych. "Nie powinniśmy przyjmować przepisów, które tworzą niepotrzebne podziały w UE" - przekonują.

Chodzi o przepisy tzw. pakietu mobilności. We wrześniu komisja transportu Parlamentu Europejskiego przegłosowała stanowisko w tej sprawie, co otwiera drogę do negocjacji nad tymi regulacjami z Radą UE i Komisją Europejską.

Sprawa dotyczy kontrowersyjnych regulacji, które zakładają m.in. objęcie przewoźników drogowych przepisami o delegowaniu pracowników, co zwiększy koszty dla firm. Polska, a także inne kraje naszego regionu, które sprzeciwiają się tym rozwiązaniom, wskazują na ich protekcjonistyczny charakter. Obawiają się, że uderzą one w ich przewoźników drogowych. Przyjęcie regulacji forsują natomiast kraje Zachodu, między innymi Francja.

Pod listem podpisali się premierzy: Polski Mateusz Morawiecki, Węgier Viktor Orban, Bułgarii Bojko Borisow, Rumunii Viorica Dancila, Litwy Saulius Skvernelis i Łotwy Krisjanis Karins.

Liderzy domagają się w nim, aby Komisja Europejska, przedstawiciele Parlamentu Europejskiego i unijnej prezydencji ponownie przeanalizowali przepisy zawarte w propozycji projektu i ich wpływ na jednolity rynek, zanim rozpoczną się dalsze negocjacje.

"Oczekujemy, że w trakcie procesu negocjacji będzie możliwe znalezienie lepszych i akceptowalnych dla wszystkich państw członkowskich rozwiązań, tak aby efektywnie i odpowiednio zmodernizować europejski sektor transportu drogowego, zwiększyć konkurencyjność, chronić jednolity rynek i osiągnąć ambitne cele klimatyczne" - wskazał.

List został wysłany m.in. do szefów KE, PE i Rady Europejskiej.
×

EEC On-line

Zobacz debatę pod patronatem WNP.PL:

Znani biznesmeni i menedżerowie o tym jak utrzymać płynność w obliczu kryzysu

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Morawiecki ma wsparcie kilku premierów ws. przewoźników drogowych

  • Jadwiga 2019-10-26 09:33:20
    Różnica pomiędzy przejmowaniem zakładów a tym co robili niektórzy przewoźnicy jest zasadnicza. Francuzi i Niemcy rejestrowali w Polsce firmy , które podlegały polskiemu prawu. Przewoźnicy po prostu stawiali tam 100 czy 50 TIRÓW i oferowali usługi firmom w UE, niezgodnie z zasadami kabotażu. Nikt się do tego nie chce przyznać w tej dyskusji nie było poważnych negocjacji z naszej strony tylko protesty pod tytułem chcą nas zniszczyć. Żaden polski przewoźnik , nie zgodził by się na to jakby firma z Rumuni czy Kazachstanu postawiła za jego płotem 50 tirów i chodziła po jego klientach z niższymi cenami, prowadząc działalność praktycznie na parkingach. Kierowcy pracowali po 6 tygodni ciągle jeżdżąc po UE podczas gdy firma nie tam ani biura , ani stałego miejsca , ani przedstawiciela. Z powodu tego typu praktyk straci teraz cały transport , bo teraz chcą wprowadzić ograniczenia dla wszystkich dla całego transportu dla tych którzy wykonują transporty transgraniczne czyli jazda tylko z Polski do miejsca przeznaczenia na zachodzie i powrót do kraju też. To jest właśnie oburzające, że dla grupy która łamała os dziesiątek lat isniejące zasady poświecono cała branżę. Nikt nie przeszkolił przewoźników wchodzących na rynek na czym polega kabotaż , co im wolno co nie i jakie są zasady tylko wszystko poszło na żywioł. Oni tam na zachodzie też maja związki zawodowe , organizacje branżowe , które wywierają naciski na władzę i wszystko co się robi musi być pod kontrolą , trzeba umieć przewidywać jakie skutki wywoła konkretne działanie - a tu tego nie było i teraz mamy poważny problem , zresztą ma go cała Europa nie tylko my ale nie ma merytorycznej poważnej dyskusji i to jest problem. Samymi protestami i listami z protestami sprawy się nie załatwi.
  • UE XD 2019-10-25 14:29:15
    To jest bardzo proste, kiedy Niemcy i Francuzi przejmowali zakłady za bezcen to jest to "demokracja i wolny rynek", kiedy polskie firmy zaczynają wygryzać zachodnie to "jest to patologia, którą należy uregulować". Kiedy doczekamy się uregulowania rynku turbin? Dlaczego taka Malta ma oddawać swój przydział turbin Niemcom?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.226.13
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!