PARTNERZY PORTALU

Morski transport kontenerowy z Chin do Europy podrożał o 600 procent

Morski transport kontenerowy z Chin do Europy podrożał o 600 procent
W przewozach kontenerowych rynek nie wyznacza poziomu maksymalnej stawki frachtu Fot. Shutterstock.com
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Piotr Stefaniak
    Piotr Stefaniak
  • Dodano: 23-06-2021 06:02

W ubiegłym tygodniu koszt transportu oceanicznego towarów w kontenerach w umowach spot znów wzrósł, na niektórych liniach w tempie dwucyfrowym. Doliczając dopłaty do podstawowych stawek frachtu, przewozy morzem z Chin do Europy stają nieopłacalne dla towarów o niskiej marży. Skąd się to bierze i kiedy trend się przełamie?

  • Według danych z maja średnie opóźnienie statków wzrosło w ciągu roku o 160 proc. - do 3,9 dnia, a średni czas przetrzymywania kontenerów z 49 do 58 dni.
  • Za przewóz towarów w kontenerze 40-stopowym (FEU, 40 ft) z Szanghaju do Rotterdamu w miniony piątek należało zapłacić 11 196 USD, a z Szanghaju do Genui - 10 845 USD. Obie te ceny są co najmniej sześciokrotnie wyższe niż w ub. r.
  • Konkurencja na rynku transportu morskiego szybko się kurczy. Rządzi tu 10 największych linii żeglugowych, które tworzą trzy sojusze armatorskie. Nadawcy ładunków mogą wybierać de facto między trzema ofertami.

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (11)

Do artykułu: Morski transport kontenerowy z Chin do Europy podrożał o 600 procent

  • BL 2021-06-23 23:16:02
    UE się nie interesuje. Tylko na tym zarabiają bo podatki są płacone również od transportu.
  • Lolo 2021-06-23 13:41:42
    3 sojusze to przecież oligopol. Co na to Bruksela? Trzeba ukarać za zawyżanie stawek, zakazać wpływania do portów UE. Acha, ale to nie Rosja, to trzeba się grzecznie kłaniać...
    • Energet 2021-06-28 08:24:10
      GBR Rosja Ukraina czy Turcja itd tylko czekają na zakaz wpływania do portów w UE. Itd.
  • Michał 2021-06-23 12:52:05
    No to wozić koleją i po problemie.
  • Fred 2021-06-23 10:14:08
    ceny już nie aktualne, teraz bookują po 13-14 tysięcy USD za 40HQ
  • Mike 2021-06-23 09:58:45
    Dobrze mniej śmieci w Europie. Nasi ostatni producenci też odetchną
    • Matołusz 2021-06-23 11:42:41
      raczej ceny w sklepach ostro skoczą, napędzając inflację

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.168.110.128
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!