Większa punktualność samolotów, komfort podróży pasażerów oraz dokładniejsze dane dot. czasu obsługi samolotów - umożliwia to uruchomiony od czwartku na warszawskim Lotnisku Chopina system stworzony m.in. przez Polską Agencję Żeglugi Powietrznej i stołeczny port - poinformował w czwartek PAŻP.
- Chodzi o system Airport Collaborative Decision Making (A-CDM), stworzony przez Polską Agencję Żeglugi Powietrznej i Lotnisko Chopina, we współpracy z LS Airport Services, Welcome i PLL LOT.
- Powstały w oparciu o wytyczne Eurocontrol (Europejska Organizacja ds. Bezpieczeństwa Żeglugi Powietrznej) system, wpisuje się w koncepcję wspólnego podejmowania decyzji w lotnictwie (Collaborative Decision Making, CDM).
- System został rozszerzony o precyzyjne informacje lotniskowe. Angażuje on do współpracy służby ruchu lotniczego, zarządzających portami lotniczymi i agentów obsługi naziemnej.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl