PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Na nieczynną od 18 lat linię kolejową wrócą pociągi

Autor: Piotr Stefaniak
26-07-2019 18:38 |  aktualizacja: 26-07-2019 19:08
Na nieczynną od 18 lat linię kolejową wrócą pociągi

Inwestycja ma strategiczne dla północno-wschodniej części Mazowsza, o relatywnie rzadkiej sieci kolejowej

Fot. PKP PLK

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały dziś  z Pomorskim Przedsiębiorstwem Mechaniczno – Torowym umowę o modernizację trasy Ostrołęka - Chorzele.

Inwestycja ma strategiczne znaczenie zwłaszcza dla północno-wschodniej części Mazowsza, o relatywnie rzadkiej sieci kolejowej.
Wznowienie ruchu pociągów umożliwi lepszy dojazd mieszkańców gmin położonych wzdłuż linii kolejowej do Warszawy i do powstających w Chorzelach fabryk. Lepsze warunki zyska transport towarowy. 

Oddanie do użytku tej trasy zwiększy z pewnością potencjał gospodarczy i atrakcyjność regionu dla inwestorów, biznesu i turystów.

Wartość umowy wynosi 314,7 mln zł netto. Roboty planowane są od 2020 roku, a ich zakończenie ma nastąpić w 2022 r. Projekt realizowany będzie w systemie „projektuj  i buduj”.

Prace na odcinku Ostrołęka-Chorzele obejmą prawie 60 km torów. Zakłada się odtworzenie parametrów technicznych linii, po której po modernizacji pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, a towarowe - do 80 km/h. Przebudowanych zostanie 20 obiektów inżynieryjnych, w tym 14 przepustów i 6 mostów. Wymieniona zostanie m.in. konstrukcja 250-metrowego mostu na rzece Narew.

Przebudowane zostaną stacje kolejowe: Ostrołęka, Grabowo, Jastrząbka, Chorzele oraz przystanki: Nowa Wieś Kościelna, Zabiele Wielkie, Parciaki, Olszewka. Wszystkie zyskają nowoczesne perony  wyposażone w nowe ławki, wiaty, oświetlenie i tablice informacyjne. Linie naprowadzające ułatwią drogę osobom niewidomym i słabowidzącym. Będą również udogodnienia dla osób o graniczonej możliwości poruszania się.

Patrz też: Modernizacja trasy kolejowej z Katowic do Zwardonia

Inwestycji tej towarzyszy przebudowa lokalnego centrum sterowania ruchem kolejowym (LCS) w Ostrołęce. Przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych i urządzeń sterowania ruchem kolejowym zwiększy poziom bezpieczeństwa.

Projekt „Modernizacja linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka-Chorzele” ubiega się o finansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – 20.

Patrz też: Wkrótce przetargi na prace na linii kolejowej z Bydgoszczy do Trójmiasta
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (10)

  • Dionizy 2019-07-26 23:40:29
    Takich lini kolejowych w Polsce jest mnóstwo i to pięknych lini i przynejmniej w sezonie turystycznym by, świetnie działały
  • Krzysztof 2019-07-26 23:41:04
    Bardzo dobra wiadomość 👍👍👍
  • WIESLAW NOWAK 2019-07-27 00:14:39
    Jak to należy rozumieć, kiedy cena za modernizowany nizinny odcinek jednego toru wraz z kilkoma rzadko umiejscowionymi peronami wynosi, ponad 5 milionów zł za 1 km, a modernizacja trasy podgórskiej w okolicach Żywca wraz z wymianą sieci i budową peronów o większym zagęszczeniu, wyniosła ponizej 5 milionów Na innych odcinkach rróżnice sa jeszcze wieksze Czy w PKP to analizują i czy ktoś nad tym panuje, jak widać chyba nie
    • Gred 2019-07-27 12:36:50
      Most nad Narwią za darmo nie będzie...
  • WIESLAW Nowak 2019-07-27 00:41:17
    Ta linia ważna jest dla regionu, ale jeśli juz to dalej do Szczytna, a właściwie do Szyman (lotnisko) Strategiczną linią kolejową szczególnie dal wojska i turystyki, jest koniecznośc budowy toru zelektryfikowanego z Ostrołęki do okolic Piszu przez Nowogród, Kolno, ca 67 km (Po modernizacji i wyprostowaniu toru pod siecią do Łomży, warto zbudować 17 km odcinek toru do Nowogrodu) Zelektryfikowanie 27 km obecnego toru do Rucianego, oraz budowę 16 km nowego odcinka z Rucianego do Mikołajek Elektryfikacja 9 km obecnego toru do Woźnic i dalej budowę nowego 20 km toru z siecią, do Wikasy Gizycko Pozwol to znacząca skrócic trasę przejazdu z Warszawy do Gizycka ca 50 km, poza tym szczególnie strategiczna dla wojska
    • Mariusz 2019-07-27 03:41:16
      jeszcze do lat 70-tych funkcjonowała kolej wąskotorowa łomża-nowogród-myszyniec zbudowana jeszcze przez niemców podczas wojny. Komunikowała ona mieszkancow, transportowano drewno z myszynieckich lasow. Linię zlikwidowano nie dając nic wzamian. czas na odbudowę
  • Konrad 2019-07-27 13:55:35
    Jedna wielu ostatnio pozytywnych wiadomości dotyczących kolei. Oby tak dalej.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.233.6
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


POLSKA I ŚWIAT

23 011 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

280 871 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 216 ofert w bazie

397 692 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.