W kwietniu światowy eksport towarów w kontenerach drogą morską sięgał 10,9 mln TEU, tj. wzrósł o 0,7 proc. w porównaniu do tego samego miesiąca ub.r.
Według tego źródła, można zatem mówić ostrożnie o powrocie na oceany większych zleceń przewozów towarów, choć występują znaczne różnice pomiędzy kontynentami.
Nadal spadki notują przewozy z i do Azji, największego zleceniodawcy i odbiorcy ładunków w kontenerach (ok. 60 proc). Według monitoringu CTS, całkowity ich wywóz z Azji (w tym wewnątrz tego kontynentu) wzrósł co prawda w kwietniu w porównaniu do lipca o 2,3 proc., ale był zarazem o 1 proc. mniejszy niż w kwietniu ub.r., natomiast import do Azji zmalał o 4,5 proc. w porównaniu do marca.
W przypadku Ameryki Północnej, w kwietniu przywóz towarów w kontenerach zmalał o 2,5 proc. (do 1,24 mln TEU) w porównaniu r/r, natomiast wzrósł w eksporcie - o 5,7 proc.
Według CTS, globalny wskaźnik cen frachtu nadal utrzymuje się na trajektorii spadkowej, która rozpoczęła się w lipcu ubiegłego roku, tracąc kolejny punkt w kwietniu - 90 pkt. (liczone od poziomu bazowego).