Nadciąga rewolucja na europejskich drogach

Nadciąga rewolucja na europejskich drogach
Zeroemisyjne ciężarówki będą mogły być zwolnione z opłat drogowych. Fot. Pixabay

Ciężarówki za jazdę po drogach Unii płacą nawet 25000 euro rocznie. Do 2025 roku pojazdy bezemisyjne mogą być zwolnione z opłat, a potem trzeba będzie uiszczać tylko połowę stawki. Opłata dla aut spalinowych będzie uzależniona od ich poziomu emisji.

  • Nowe przepisy o eurowinietach będą promować samochody zeroemisyjne.
  • Podstawą jest zasada - użytkownik płaci i zanieczyszczający płaci.
  • Przepisy wejdą w życie najwcześniej w 2023 roku.
Według serwisu Transport & Environment unijni politycy osiągnęli porozumienie w sprawie zmiany dyrektywy o eurowinietach, co wprowadza zmiany szczególnie dla transportu towarowego. Nowe zasady mają lepiej odpowiadać zasadom "użytkownik płaci i zanieczyszczający płaci".
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (5)

Do artykułu: Nadciąga rewolucja na europejskich drogach

  • etatysta 2021-06-17 11:32:52
    Najpierw to Junia €pejsata powinna SIĘ rozwiązać, bo sama jest największym problemem. Wraz z rozwiązaniem €kołchozu zniknie 99.99% obecnie istniejących problemów! Aha! A dla brukselskiej bandy urzędniczych łajdaków dziesięcioletnie obozy reedukacyjne w Korei Północnej!
  • Strategia jest taka 2021-06-17 09:26:29
    W kogo ma to uderzyć? W największych europejskich przewoźników, czyli Polskę i Rumunię. To jest jak wyścig zbrojeń w latach 80tych.My tego tempa nie wytrzymamy, bo jesteśmy za biedni. Mieliśmy być niewolnikami Europy i będziemy.
  • Inżynier 2021-06-16 23:21:14
    Dlaczego ciężarówki na biometan NIE są uznawane za zeroemisyjne, gdy biometan z obornika ma emisyjnośc UJEMNĄ nawet???
  • WoWa 2021-06-16 22:37:39
    My tu sobie w Unii zaciskamy pętlę na szyi jak się ma to do sytuacji na świecie? Jeżeli ktoś udowodni mi, że przykładowo ograniczy to emisję na świecie chociażby o 1% to może i ma to jakiś sens. W przeciwnym razie to głupota za którą zapłacimy My a zarobią producenci drogich zeroemisyjnych maszyn. Ale czy naprawdę zeroemisyjnych ... też w to nie wierzę.
  • ooo 2021-06-16 20:06:20
    Są dwie sprawy, które UE powinna rozwiązać. Pierwsza jednolite przepisy ruchu drogowego oraz oznakowania. Druga to ujednolicenie systemu poboru opłat w całej UE tak by nie trzeba było sobie szyby oklejać jakimiś syfem, które później trudno odkleić i montować kilkanaście urządzeń do poboru opłat.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.179.37
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!