PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

"Najczarniejszy dzień dla transportu drogowego w historii UE"

Autor: PAP
04-04-2019 21:30
"Najczarniejszy dzień dla transportu drogowego w historii UE"

Andrzej Bogdanowicz ocenił, że przyjęte w czwartek przepisy będą barierą ograniczającą unijne swobody świadczenia usług, z których korzystali polscy przewoźnicy.

fot. Shutterstock

Dla transportu drogowego, to najczarniejszy dzień w historii UE - powiedział dyrektor generalny Ogólnopolskiego Związku Pracodawców Transportu Drogowego Andrzej Bogdanowicz odnosząc się do czwartkowej decyzji PE ws. „Pakietu Mobilności”.

Bogdanowicz ocenił, że przyjęte w czwartek przepisy będą barierą ograniczającą unijne swobody świadczenia usług, z których korzystali polscy przewoźnicy.
Europarlament poparł w czwartek propozycje nowych przepisów w sprawie przewoźników drogowych. To kontrowersyjny projekt regulacji niekorzystnych dla Polski i krajów regionu, który zakłada m.in. objęcie przewoźników drogowych przepisami o delegowaniu pracowników. Zwiększy ona koszty działania polskich firm.

Ekspert podkreślił, że "administracyjne kształtowanie rynku i doraźna polityka, także w ramach rozpoczynającej się kampanii wyborczej do PE zostały postawione ponad unijne wartości, które budowały silną gospodarkę UE". Dodał, że "szczegóły rozwiązań poznamy teraz w fazie trilogu, gdy projekty zostaną uzupełnione o ponad tysiąc poprawek, jakie europarlamentarzyści przyjęli w tempie pociągu ekspresowego".

Bogdanowicz przewiduje, że po czwartkowej decyzji w branży transportowej zagrożonych jest bezpośrednio kilkadziesiąt tysięcy miejsc pracy. Ocenił, że nowe przepisy mogą doprowadzić do upadku nawet 25 proc. małych firm transportowych specjalizujących się w przewozach na terenie UE, o ile nie znajdzie się dla nich miejsce na rynku krajowym.

W jego opinii polskie firmy "zahartowane w walce o unijny rynek, czeka teraz trudny okres przystosowania się do nowych zasad". Wskazał, że nie będzie to jednak możliwe bez pomocy polskiego rządu". "Ta pomoc potrzebna jest zwłaszcza w rozmowach na forum Rady Dialogu Społecznego, gdzie swoje żądania formułują związki zawodowe, w zakresie wzrostu wynagrodzeń i zamiany zasad wynagradzania kierowców w transporcie międzynarodowym" - wyjaśnił.

Przyjęcie przepisów nie kończy procesu legislacyjnego, bo w kolejnym kroku kompromis w sprawie ostatecznego kształtu regulacji będą musiały wypracować PE, Komisja Europejska i kraje członkowskie (Rada UE). Pojawia się pytanie, czy znajdzie się na to czas, bo ostatnia sesja PE, na której taki kompromis musiałby być zatwierdzony, odbędzie się w dniach 15-18 kwietnia. Europosłowie wskazują więc, że czasu pozostało niewiele, co działa na korzyść przeciwników regulacji.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (16)

  • Leszek 2019-04-05 05:30:13
    Prawda jest taka że w Niemczech niemiecki przedsiębiorca kupuję dodatkową ciężarówkę jedną na 5 lat tak zwiększa swoją flotę A u nas niestety jest złodziejstwo brak poszanowania dla kierowcy i przez 10 lat znam takiej firmy gdzie kupily 50 ciężarówek pytam jakim kosztem czyim kosztem kierowcy zmuszanie do jazdy na magnesach nawet proceder jest to dzisiaj chcesz zarobić musisz się podłożyć wiem że z której strony będzie duza fala krytyki ale to jest cała prawda o transporcie i oczywiście jak ktoś chce napisać że jeżeli jestem taki mądry to niechzałożę sam transport to znaczy że innego argumentu nie ma jakby wszyscy zakładali firmy to kto by jeździł. Mniej dla pracodawcy większa podstawa dla kierowcy i wszyscy będą się cieszyli
    • Wshark 2019-04-05 06:01:51
      Zawsze masz to na co się zgadzasz....
    • Sławomir 2019-04-05 06:27:41
      Kierowcy poszaleli z wymogami i zarobkami, przez to że zwiększa - flote masz robote- bo inaczej na bruk -
    • Bartek 2019-04-05 11:56:24
      Pelna zgoda pracodawcy oszukuja wystarczy zeby placili zgodnie z kodeksem pracy, mnie sk..... Odukal na 6000 zl w przeciagu 4 miesiecy pracy sprawa jest w sadzie.
  • Piotr 2019-04-05 08:17:01
    Drodzy pracodawcy a z jakich stawek nas rozliczacie ile taki szofer zarabia chcecie równości robotę robimy jak Niemcy czy inni a kasa made in wschód na Europie 90%aut to Polska i wy macie teraz biedę bo trzeba dac kierowcy zarobić firmy rozwijacie a wziąłem 30 nowych aut dawali tak ? Tacy pokrzywdzeni bieda ciesz się że masz robotę tak mi mówi sef jeszcze wziąść powinni się za Ukraińców i Białorusinów na polskich autach to wtedy całkiem byście się posrali
  • Rafik 2019-04-05 08:32:58
    To prawda polski przewoznik musi miec 10000 zl na czysto z jednej ciezarowki bo inaczej sie nie oplaca. A to ze ma ich 5, 10 czy 50 to micha sie mu cieszy i zmienia co roku osobowki bo wyszedl nowy model a kierowca robi jak wol za 2200 zl brutto. W dupe sobie wsadzcie wasza podstawe ja na starosc bede przez was dziadem z minimalna emerytura. Ale to tez wina naszego rzadu ktory psioczy na UE a sam w tym kierunku nic nie robi. Ja juz chyba chcialbym miec zarobki nauczycieli co tak narzekaja bo ich starosc a moja to dwa krance swiata. Pozdrawiam chory rzad i pracodawcow ktorzy nie potrafia zrobic podstawy na ok przynajmniej 3-4 tys zl brutto
    • Tttt 2019-04-06 16:42:19
      I tak bd dziadem bo byles nim, jestes i zdechniesz jak dziad.
    • Mieciu 2019-04-07 21:39:10
      Gdyby przeciętny polski przewożnik miał 10k z jednego auta to chodziła by przy nim ochrona i pilnowała żeby przypadkiem jakiś pajac z za kierownicy do niego nie podszedł i nie majaczył o nie wiadomo czym...
  • Michu 2019-04-05 09:03:58
    I nic o przepisach. Może trochę wyjaśnień?
    • Robert 2019-04-05 13:17:08
      Przepisy sa w kodeksie pracy, w Polsce obowiszuje 8 godzinny czas pracy, reszta to nad godziny, do tego dodatki za jade noca, w soboty I niedziele, diety I ryczalt za nocleg, jak to policzysz wszystko plus podstawa to minimalna pensja wyjdzie okolo 12000 miesiecznie, a ile placa, 6000 8000, reszta to poduchy, jak ma 100 kierowcow to sumka galata, szmacicie sie Sami. Dosc takiemu traktowaniu.
  • Kapitan 2019-04-05 10:04:54
    Tutaj nie chodzi o kierowców. Po prostu ciężarówki innego państwa nie placi podatków i opłat lokalnych. A w niemieckich firmach też jest syf-wiem bo jestem tutaj od 12lat i troche firm przerobilem.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.229.126.29
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


POLSKA I ŚWIAT

27 542 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

0 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 218 ofert w bazie

397 692 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.