W przyszłym roku ruszą pełnoskalowe testy technologii lewitacji magnetycznej magrail, a w roku 2024 będzie ona technicznie gotowa do pierwszych wdrożeń – zapowiada Przemysław Pączek, prezes Nevomo. Technologia pozwoli na poruszanie się po istniejących torowiskach kolejowych z prędkością do 550 km/h.
Czytaj także: Firmy poradzą sobie z kryzysem dzięki technologii
W przyszłym roku ruszą nie tylko testy magrail, ale także przygotowywany w ramach inicjatywy Schift2Rail program rozwoju technologii hyperloop.
Europa łączy badania nad hyperloopem
Shift2Rail to najważniejsza agenda Unii Europejskiej finansująca badania i innowacje dla branży kolejowej. Biorą w niej udział kluczowi europejscy gracze z branży kolejowej – 13 partnerów z 8 europejskich krajów, w tym Nevomo i trzy inne firmy pracujące nad technologią hyperloop. Jest to dla europejskich firm, uczelni i zarządców infrastruktury platforma wymiany doświadczeń w zakresie tworzenia platformy hyperloop w Europie i jej wdrażania.
Nevomo idzie w magnetyzm
W swoich pracach Nevomo skupia się na napędzie silnikiem liniowym, lewitacji magnetycznej i systemach sterowania. – Idziemy w kierunku dostarczania tych komponentów pozostałym firmom europejskim, które starają się być raczej integratorami. Jako jedyni mamy bardzo mocne kompetencje w zakresie magnetyzmu, a także całego komponentu elektroenergetycznego i skupiamy się na dostarczaniu ich integratorom. Z drugiej strony pracujemy nad rozwijaniem naszego autorskiego rozwiązania, czyli systemu magrail, który jest krokiem pośrednim do pełnego hyperloopa – mówi Przemysław Pączek.
Czytaj także: Polski hyperloop szuka nowych pieniędzy
Zdaniem Przemysława Pączka przeprowadzone niedawno pierwsze testy przewozu pasażerów przez hyperloop są bardzo ważnym krokiem w kierunku wprowadzenia tego rodzaju transportu. – Widać, że do 2030 roku pierwsze komercyjne trasy pasażerskie mają szansę faktycznie ruszyć – mówi Przemysław Pączek.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl