Nowe przepisy będą kosztowały największych armatorów miliardy

Nowe przepisy będą kosztowały największych armatorów miliardy
Adobe Stock
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Wnp.pl (PS)
  • Dodano: 03-09-2018 08:39

Po wprowadzeniu w życie w 2020 r. rozporządzenia Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) o powszechnym stosowaniu w żegludze oceanicznej oleju napędowego z niską zawartością siarki (0,5 proc., zamiast 3,5 proc.), wydatki największego na świecie armatora kontenerowego Maersk wzrosną prawdopodobnie o 2 mld dolarów.

  • Maersk zarządza obecnie flotą liczącą ponad 700 statków. Tylko w 2017 roku wydatki na bunkier kosztowały Maersk 3,4 mld dolarów, informuje agencja Bloomberg.
  • Szacowane, duże dodatkowe koszty zakupu paliwa będą wynikać m.in. z zawyżania jego cen przez producentów, ponieważ brakuje wystarczających mocy wytwórczych - ocenia Maersk.
  • Spośród trzech sposobów dostosowania się do wymogów IMO, Maersk wybrał zakupy oleju niskosiarkowego. Z szacunków grupy wynikało, że to tańszy sposób, niż – droga - instalacja na wszystkich statkach specjalnych urządzeń do odsiarczania, tzw. płuczek, a tym bardziej wymiana silników na napęd LNG.

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Nowe przepisy będą kosztowały największych armatorów miliardy

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.200.137.63
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!