PARTNERZY PORTALU

Nowy Jedwabny Szlak. Jest potencjał, ale i sporo uwarunkowań

Nowy Jedwabny Szlak. Jest potencjał, ale i sporo uwarunkowań
Adobe Stock

Wizyta przewodniczącego ChRL Xi Jinpinga w Polsce sprawiła, że hasło „Nowy Jedwabny Szlak” w ostatnich dniach zdominowało polskie media. Ale nie da się nie zauważyć wielu niespójności pomiędzy wypowiedziami promującymi współpracę obu gospodarek w ramach tej strategii, a aspiracjami dotyczącymi rozwoju przewozów kolejowych pomiędzy Azją i Europą - powiedziała nam Jana Pieriegud, profesor w Katedrze Transportu Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Jej zdaniem, należy tu zwrócić uwagę na dwie najważniejsze kwestie.


Miejsce Polski na szlaku


- Znajdujemy się na najkrótszych trasach kolejowych przebiegających z Chin do Europy, czyli przez Rosję lub Kazachstan i Rosję oraz Białoruś – przypomina prof. Pieriegud. - Jednak funkcjonujące połączenia pociągów kontenerowych na tych trasach nie mają nic wspólnego z przebiegiem historycznego Szlaku Jedwabnego, czy próbą odrodzenia przewozów wzdłuż południowego korytarza transportowego przez Azję Południową i Bliski Wschód.

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Nowy Jedwabny Szlak. Jest potencjał, ale i sporo uwarunkowań

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.52.167
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!