Po długich negocjacjach z przedstawicielami Komisji Europejskiej, w końcu kwietnia uzyskaliśmy zgodę na możliwość przesunięcia części środków inwestycyjnych, przyznanych przez UE na projekty modernizacji sieci kolejowej w Polsce, na remonty i rewitalizację jej odcinków - powiedział wiceminister transportu Andrzej Massel, podczas debaty "Inwestycje infrastrukturalne na kolei" zorganizowanej w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
Po pierwsze, umożliwi relatywnie szybką poprawę czasu przejazdu na kilku odcinkach linii kolejowych, wzrost bezpieczeństwa na kilkuset przejazdach drogowych, także np. oszczędności w zużyciu energii (pociągi nie będą musiały tam hamować, a później się rozpędzać). Np. takie bieżące remonty na odcinku Kalety-Lubliniec-Kluczbork, zwiększą maksymalną prędkość pociągów towarowych, w tym z węglem (jadących np. do portów Szczecin-Świnoujście) z 30-50 km/h, do 120 km. „Są to projekty mniej czasochłonne i dlatego do szybkiej realizacji” - podkreślił wiceminister.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl