PARTNERZY PORTALU

Oto dlaczego transport morski jest tak drogi

Oto dlaczego transport morski jest tak drogi
Od kongestii nie jest wolny także największy port w Europie, Rotterdam Fot. zarząd portu Rotterdam
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Piotr Stefaniak
    Piotr Stefaniak
  • Dodano: 20-09-2021 11:23

W końcu ubiegłego tygodnia koszt transportu towarów w kontenerach w transporcie morskim z Szanghaju (Chiny) do portu Rotterdam w Europie w umowach spot (zawieranych bieżąco) wynosił 14 294 dolarów za kontener 40-stopowy (FEU). Był blisko sześciokrotnie wyższy niż na początku 2019 r., przed wybuchem pandemii COVID-19, wynika z analizy firmy Drewry.

Dlaczego tak się dzieje, skoro światowy popyt na przewozy towarów w kontenerach wzrósł w tym czasie tylko o ok. 5 proc. (szacunki firmy McKinsey)? Szczególnie, że armatorzy zwiększyli zdolności przewozowe, kupując nowe i uruchamiając czasowo nieczynne statki.

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Oto dlaczego transport morski jest tak drogi

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.239.154.240
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!