Otwarcie Wielkiej Brytanii na polskich kierowców to nie będzie gwiazdka z nieba

Otwarcie Wielkiej Brytanii na polskich kierowców to nie będzie gwiazdka z nieba
Przed pandemią, gdy Wielka Brytania była członkiem UE, kabotaż stanowił około 0,8 proc. krajowych przewozów, co odpowiada pracy około 3 tys. kierowców ciężarówek. Fot. Arch.
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Adrian Ołdak
    Adrian Ołdak
  • Dodano: 19-10-2021 16:00

W czwartek, 21 października, zakończą się w Wielkiej Brytanii konsultacje dotyczące otwarcia kraju dla przewozów kabotażowych w celu ratowania chwiejącego się systemu transportu towarowego. Wiele wskazuje, że nawet jeśli pomysł przejdzie, to polskie firmy nie będą zarabiać kokosów ratując dostawy do angielskich marketów.

  • Brytyjskie Ministerstwo Transportu zaproponowało dopuszczenie do nieograniczonych przewozów kabotażowych przez 14 dni od momentu przybycia ciężarówki do Wielkiej Brytanii z ładunkiem. Nowy przepis miałby wejść w życie pod koniec roku i obowiązywać przez sześć miesięcy.

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (10)

Do artykułu: Otwarcie Wielkiej Brytanii na polskich kierowców to nie będzie gwiazdka z nieba

  • Namarginesie 2021-10-22 08:28:16
    Ja Brytyjczyków nie rozumiem. Wyszli z tej eurotragifarsy, i powinni otwierać szampana. Ten dom niekoniecznie prywatny się rozpadnie i to pewnie szybciej niż nam się wydaje. Jak obejrzałem reakcję europarlamentu na racjonalne, spokojne, rzeczowe i merytoryczne wystąpienie Morawieckiego, to nie mam żadnych wątpliwości. Społeczeństwa po dojściu do pewnego poziomu zgnilizny rządzących budzą się i wybucha rewolucja. Niech się cieszą, że nie taka jak francuska. Po drugie- pewne procesy społeczne w tak bogatym państwie jak GB, dzieją się niezależnie od tego, czy jest w UE, czy nie. Mam na myśli starzenie się społeczeństw, zapotrzebowanie gospodarki na imigrantów dla wykonywania pewnych zawodów, żeby gospodarka mogła się rozwijać. Po stwierdzeniu takiego faktu, trzeba po prostu stworzyć racjonalną politykę imigracyjną. Zawsze to lepiej mieć 100 tys. Polaków jako kierowców, niż 100 tys. imigrantów z Afryki, którzy przyjechali po socjal. Przecież Polacy, Węgrzy, Rumuni, Bułgarzy, nadal są w Europie tak jak GB, choć granica została przesunięta. To samo dotyczy naszej obecności w UE. Jak Polskę z niej wypchną, to u Niemców przybędzie elektryków, pielęgniarek, kierowców, itp.? A jak się rynki nowych krajów zamkną dla starych, to tak samo stracą jak nasi eksporterzy . Procesy zaszły już za daleko.
    • pinokio kłamał 2021-10-22 13:04:04
      UE może się rozpaść tylko przez takich mącicieli jak morawiecki(albo prawdziwy wodz kaczynski), czy orban(śliski typ ktory brata sie z putinem i chinami). Przez kilkadziesiat lat wszystko funkcjonowalo, dopkoki do wladzy nie zaczeli dochodzic nacjonalisci, ktorzy twierdza, ze ich kraj jest najwazniejszy. Wspolnota polega na sztuce kompromisu. USA tez skladaja sie, tak jak Europa, z wielu odmiennych spolecznosci, roznych stanow(51!), ale sa potega dlatego ze w sprawach kluczowych sa jednoscia. Dlatego skutecznie przciwstawiaja sie rosji. A nasz maly rzad ta jednosc europejska z wegrami, ku uciesze, putina nisczy
  • Gość 2021-10-21 13:31:11
    Coś ten Biden nie najlepiej zaczyna jako Prezydent.
  • asd 2021-10-20 23:21:00
    Poradzą sobie - w końcu to ubernation ;)
  • kolejny argument za UE 2021-10-19 19:18:08
    tak harcerzykowali, to niech sobie radzą. A dla naszych niech to będzie przestroga: UE to nie tylko kasa, to swobodny przepływ towarów i usług(np. przewozowych). To miliony Polaków pracujących w całej Europie, którzy przywożą do kraju miliardy euro w skali roku
  • Georg 2021-10-19 17:57:22
    Polscy przewoźnicy powinni żądać od brytyjczyków podwójnych stawek. Anglicy i tak sie zgodzą bo mają nóź na gardle.
    • Wielka Brytania nie ma przyjaciół, ma tylko interesy 2021-10-19 18:05:22
      Otóż to. Przewoźnicy mają w swoim portfolio wiele innych rynków, a Wielka Brytania jest w dramatycznej sytuacji. Jeżeli chcą mieć regularne dostawy papieru toaletowego, to niech płacą jak za zboże.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.197.108.169
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!