Parlament Europejski przyjął pakiet mobilności, który znacząco wpłynie na działalność przewoźników drogowych. Najszybciej, bo już we wrześniu 2020 r., zaczną obowiązywać nowe przepisy dotyczące czasu jazdy i odpoczynku. Przewoźnicy będą mieli 18 miesięcy, by przygotować się do nowych zasad dotyczących delegowania kierowców, dostępu do rynku oraz zawodu przewoźnika drogowego. Przepisy te zaczną obowiązywać od marca 2022 roku.
- Firmy muszą tak zorganizować swoje grafiki, aby kierowcy w międzynarodowym transporcie towarowym mogli wracać do domu w regularnych odstępach czasu - co trzy, cztery tygodnie.
- Pojazdy wykorzystywane w ruchu międzynarodowym będą musiały powracać do bazy nie później niż w ciągu 8 tygodni od jej opuszczenia.
- Oceniając pakiet, należy brać pod uwagę, że jego ostateczny kształt jest i tak o wiele korzystniejszy dla polskich przewoźników niż pierwowzór - ocenia Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl