PARTNERZY PORTALU

Pakiet mobilności zmieni życie polskich firm transportu drogowego

Pakiet mobilności zmieni życie polskich firm transportu drogowego
Polskie firmy są liderem kabotażu w Europie. Według Eurostatu w 2018 roku ich praca w tym typie przewozów wyniosła 16 mld 637 mln tonokilometrów Fot. Shutterstock.com
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Adrian Ołdak
    Adrian Ołdak
  • Dodano: 17-07-2020 06:00

W przyjętym w ubiegłym tygodniu przez Parlament Europejski pakiecie mobilności szczególną uwagę przyciąga sprawa pracy delegowanej kierowców, zasady ich odpoczynku, organizacja kabotażu i... przymusowy powrót ciężarówek do baz w Polsce. Z grubsza wiadomo, że dla polskich firm, które są dziś największym graczem na rynku europejskim, to nic dobrego. Zapytaliśmy przedstawicieli branży, jak nowe regulacje przełożą się na ich codzienność.

  • Będziemy musieli płacić polskiemu kierowcy takie samo wynagrodzenie, jakie otrzymuje kierowca zachodni i dodatkowo delegacje i ryczałty. Nasze koszty nie tylko dorównają kosztom pracodawców francuskich czy niemieckich, ale je przewyższą o polskie koszty podróży służbowej - ocenia Maciej Wroński, prezes związku pracodawców Transport i Logistyka Polska.
  • Zdaniem Macieja Zwyrtka, dyrektora firmy Kuźnia Trans, po obłożeniu kabotażu i cross-trade dodatkowymi kosztami rykoszetem mogą oberwać przewozy tranzytowe i bilateralne. Wybuchnie o nie wojna cenowa, bo będą tańsze i prostsze do wykonania.
  • Na rewizję całego pakietu mobilności nie ma co liczyć. Niektóre zachodnie kraje aż się palą, żeby wprowadzać jego ustalenia. Kontrowersyjne przepisy mogą jednak zostać skorygowane, np. ten, który de facto doprowadzi do wożenia ciężarówkami powietrza.

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (10)

Do artykułu: Pakiet mobilności zmieni życie polskich firm transportu drogowego

  • Tomek 2020-07-20 01:54:34
    Dla uczciwych firm pakiet nie stanowi żadnego problemu , dla tych firm które budują sobie kapitał kosztem portfela kierowcy oczywiście tak. Czekam na artykuł o tym jak duże firmy transportowe zgarniają kasę dzięki tylko tu że nie płacą kierowcy tego co mu się należy. To chyba jest największa afera po 2wojnie światowej, proceder okradania pracownika , państwa trwa i pewnie są opisana kasę można by było kupić druga Polskę .
  • Kierowca 2020-07-19 15:36:04
    Bardzo dobrze, skończy się okradanie przez polskie firmy transportowe, chcecie stawki jak np. Niemiec Francuz Angol to też płacić trzeba uczciwie ZUS itp. Może wreszcie się skończy dziadowanie, nikt Wam nie kazał zakładać firmy
    • Uchachany 2020-07-20 14:32:06
      A kto ci kazał się w niej zatrudnić? Załóż swoją!
  • Geto 2020-07-18 22:40:42
    Mam umowę o pracę i w niej 1000zl płacą zasadnicza plus ryczałty i premie tak wygląda umowa kierowcy międzynarodowego. Dlatego dużo firm transportowych z zagranicy przenosi się do Polski by kierowcę i państwo okradać!
  • Jacek 2020-07-18 10:29:25
    Wchodzisz do banku drzwi się same otwierają,leasingi aż się proszą abyś podpisał umowę. Wiec nie narzekajcie że u Dziada pracujecie,tylko bierzecie autko swoje ręce i pokaż jeden z drugim czy dacie radę przetrwać na tym podwórku.
  • Jurek 2020-07-17 21:26:11
    Kasa na konto. Cała wypłata, a nie pół na pół.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.252.196
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!