Pandemia przyhamowała negocjacje ws. unijnych nakładów na kolejnictwo

Pandemia przyhamowała negocjacje ws. unijnych nakładów na kolejnictwo
Unijne pieniądze są wydawane m.in. na zwiększenie prędkości pociągów oraz maksymalnego nacisku do 221 kN/oś (około 22,5 tony na oś) Fot. PKP PLK
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Adrian Ołdak
    Adrian Ołdak
  • Dodano: 18-06-2020 17:49

W dobiegającej końca perspektywie finansowej Unii Europejskiej 2014-2020 na rozwój transportu kolejowego przeznaczono ponad 37 mld zł. Zmiany na polskiej kolei są widoczne gołym okiem, tak pod względem linii, jak i taboru. Nic więc dziwnego, że jedno z najważniejszych pytań, jakie zadaje dziś sobie branża kolejowa, dotyczy unijnych wydatków od roku 2021.

Europejski Kongres Gospodarczy
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
  • COVID-19 wywrócił do góry nogami terminarz unijnych negocjacji, które powinny się właśnie teraz kończyć. Priorytetem Komisji Europejskiej z oczywistych względów stało się ratowanie gospodarki.
  • To i owo można można jednak powiedzieć. Nie należy zakładać, że Unia wyrzuci do kosza wszystkie dotychczasowe ustalenia dotyczące nakładów na kolejnictwo w latach 2021-2027.
  • W piątek 19 czerwca szefowie unijnych państw i rządów mają się zająć nowym unijnym budżetem.
Unijna alokacja w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko wyniosła w perspektywie 2014-2020 22 mld zł, Program Operacyjny Polska Wschodnia dołożył 1,67 mld zł, a CEF - czyli Łącząc Europę - kolejne 13,7 mld zł. Efektem tego ma być docelowo modernizacja 2500 km linii kolejowych, lepszy stan połączeń kolejowych i skrócenie czasu przejazdu między głównymi miastami Polski, zwiększona dostępność infrastruktury kolejowej w Polsce Wschodniej, oraz zwiększenie prędkości pociągów i maksymalnego nacisku do 221 kN/oś (około 22,5 tony na oś).

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Pandemia przyhamowała negocjacje ws. unijnych nakładów na kolejnictwo

  • Piotr 2020-06-19 09:08:20
    Jakie zmiany widoczne gołym okiem ?? Trase Katowice - Kraków 77 km. remontują od 9 lat (!!) za ciężkie miliardy (!!) i już niebawem mamy te 77 km jechać z błyskawiczna szybkościa w 1:30 godziny... ;)) Odpowiedzialni za to koejarze to jest jest dopiero kasta z którą nawet Morawiecki nie poradził sobie... Wyć się chce z bezsilnej wściekłości !!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.232.63.94
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!