PARTNERZY PORTALU

Pesa przymierza się do budowy pociągów dla kolei dużych prędkości

Pesa przymierza się do budowy pociągów dla kolei dużych prędkości
Krzysztof Zdziarski, prezes Pesy o budowie pociągów dla kolei dużych prędkości: powinniśmy podnieść tę rękawicę Fot. Pesa
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Piotr Stefaniak
    Piotr Stefaniak
  • Dodano: 28-02-2020 11:15

Jest szansa na to, że nauczymy się produkować pociągi dla kolei dużych prędkości. Jedną nogą jesteśmy już na tym rynku, ponieważ dostarczamy pojazdy dla przewoźników w Niemczech i we Włoszech, a komponenty i podzespoły kupujemy w firmach, które dostarczają je również dla szybkiej kolei - powiedział portalowi WNP.PL Krzysztof Zdziarski, prezes zarządu, dyrektor zarządzający PESA.

  • Pesa przymierza się do technicznych rozwiązań dla składów, które będą kursować m.in. na potrzebę komponentu kolejowego Centralnego Portu Komunikacyjnego, w tym kolei dużych prędkości (KDP).
  • Choć Pesa ma doświadczenia przy projektowaniu i produkcji Dartów czy Elfów, pociąg na potrzebę KDP będzie zupełnie inną konstrukcją, przystosowaną do jazdy z prędkościami do 250 km/h.
  • Zarząd zakłada wstępnie, że będzie to skład dwunapięciowy (na prąd przemienny i stały), do jazdy nie tylko nowo zbudowanymi liniami kolejowymi z nową trakcją, ale także częściowo - liniami istniejącymi.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (7)

Do artykułu: Pesa przymierza się do budowy pociągów dla kolei dużych prędkości

  • jan 2020-03-03 08:59:01
    To mi się podoba aby nie wybiegać ponad te 250 km/h a jeszcze lepiej dla ludzi i zwierząt byłoby aby nie wybiegać ponad te 200 km/h. Na terenie Polski, zwłaszcza tej gęściej zaludnionej wyginęły ( niestety gł. na drogach) nawet tak popularne zwierzęta jak zające. Ludzi tez nie chce przybywać mimo efektywnego programu pt 500+ a to z tej przyczyny, że obok singlowania na mode, wielu młodych ludzi co roku ginie na drogach. Kolej szybsza niż 200km/h to już brak szans dla wszystkich zwierząt włącznie z ptakami w zasięgu. Nawet te 5 lat temu gdy kolej była też zwijana i nie szybsza niż 130km/h na przejazdach kolejowych gineło mnóstwo ludzi. Ważnym kryterium jest nasz polski dżihad w postacie totalnie antypolskiej kolaboracjo-mafii po-st-komunale totalnie po-dpalający Polskość. Przy prędkościach ponad 200km/h skutki ich dywersji to katastrofalne wymiary dla życia i gospodarki- tak 1 godzina uzysku na 500 km drogi nas nie zbawi a zachowamy życie i opłacalność gospodarczą. Powoli Europejczycy budzą się z letargu okupacyjnej lewacji i widzą że są biedakami bitymi jak oficjalnie do 1989r. Polacy i nieoficjalnie do 2015r. przez zomo i po-st-komunale zomo do 2015r. (patrz np. Marsze Niepodległości).
  • Mmmm 2020-03-01 07:55:12
    Znam Pesę. Jestem byłym pracownikiem. Fajnie się czyta wypowiedzi Prezesa , ambitne plany, pełen optymizm. Jednak... moc każdej firmy stanowi załoga. Ludzie muszą się z firmą identyfikować, być lojalni , zdyscyplinowani , rzetelni i...dobrze opłacani. Niestety. Praca w Pesie to nie bułka z masłem. Robota jest ciężka , w trudnych warunkach , zapylenie , zimno , prace na wysokości i z potężnymi masywnymi elementami wagonów i lokomotyw. Wypadki zdarzają się często. Płace są kiepskie . Jak chcesz zarobić to tradycyjnie po polsku- nadgodziny. Siedzisz więc po 12h na dobę. W związku z takim podejściem zarządu mamy potężna rotację załogi . Ludzie przychodzą na chwilę i zaraz zwijają żagle. Nie tak się buduje zaplecze firmy. Potem nie potrafią dotrzymać terminów kontraktów bo nie mają kim robić. To tyle jeśli chodzi o pracowników fizycznych. Z kadrą inżynierską też jest nie lepiej skoro wypuścili Gamę na tory . Efekty są znane. Jeszcze parę lat temu szło zarobić w tej firmie ale obecnie jest słabo. Szkoda bo PESA to jeden z największych pracodawców w Bydgoszczy i marka rozpoznawalna w kraju. Panowie Prezesi mniej gadania a więcej działania ...
    • Też coś wiem na ten Temat 2020-03-01 18:05:46
      Dzięki Tobie już wiem jak jest z kadrą - źle. Dodatkowo powiem że PESA nie ma pojęcia o zarządzaniu cyklem życia produktu #PLM. Firmą kierują ludzie, którzy nie myślą długofalowo - Bierzemy każdy projekt, potem jakoś będzie, a jak nie damy rady to nas Państwo dofinansuje. Jest hybryda #NEWAG - nie teraz będzie nowość PESY na wodór - Państwowa spółka zmienia potrzeby aby #PESA miała co robić. Moje PYTANIE - Po co nam coś, co nie ma po czym jeździć. Pendolino nie może jechać dzisiaj jedno za drugim bo nasza infrastruktura nie daje rady, ale nowego MISIA mamy :).
  • GUBERNATOR nie z Kaliforni 2020-02-29 15:43:08
    Drodzy Państwo, firma wydała pewne oświadczenie, że chce wejść do klubu elitarnego KDP. Piłem waszego szampana Targach Trako gdy podpisaliście kontrakt na ponad 490 składów pasażerskich dla DB. Jak przebiegał kontrakt, wszyscy którzy są zainteresowani wiedzą ( ). Z uwagi na to, że nieco znam specyfikę branży i do tego waszego prestiżowego klienta ten szampan już wtedy był dla mnie gorzki jako sympatyka kolejnictwa i podatnika zastanawiałem się czy oby macie świadomość tego z czym chcecie się skonfrontować. Jednakże zaklinam was abyście wielokrotnie przemyśleli prawdziwe wasze obszary rynku. Wierze, że jesteście dziś o wiele mądrzejsi niż wtedy, stad proszę przemyślcie to wielokrotnie. Mówić wam nie zabronię ale decyzje niechże będą na miarę waszych możliwości, błagam. Dodam, że jestem pełen sympatii dla każdego krajowego producenta w tej branży, nie idę za falą hejtu ale nie chciałbym aby publicznie znów coś ratować bo ambicje wzięły górę.
  • wieslaw nowak 2020-02-28 14:25:24
    Szanowni Panowie Prezesi Polskich Spółek Akcyjnych Wasz wysiłek przy wywiadach, choć merytorycznych trafia do bardzo nie licznej grupy odbiorców i czytelników, z powodu wprowadzenia przez WNP, nowej płatnej formy dostępności do waszych wypowiedzi, wielokroć ważnych i ciekawych Nie sądzę, ze celem Prezesów, jest wypowiedź czy wywiad dla samego wywiadu i odhaczenia tej czynności w swoich sprawozdaniach W tej obecnej formie proponowanej przez medium WNP, wygląda to tak WNP informuje, ze coś tam powiedzieliście, a jak czytelnicy chcą się więcej dowiedzieć, to niech płacą Jestem przekonany ze taka forma, nie jest zgodna z linią informacyjną obecnego Polskiego Rządu, zatem Prezesi nie powinni tego akceptować, nawet kiedy jest to prywatne medium PS Bez waszych wypowiedzi każde medium staje się mało poczytne, zarazem mniej wiarygodne
  • wieslaw nowak 2020-02-28 13:57:32
    Mimo kredytu zaufania do nowego Prezesa, to obietnica przejścia do grona producentów taboru z max 250 km/h, nie jest takie hop siup Pierwszy Prezes PESA, osiągnął widoczny duży sukces, kiedy na bazie zlikwidowanego ZNTK, wprowadził produkcje nowoczesnego taboru z prędkością max 160 km/h, korzystając z podzespołów firm zagranicznych od lat specjalizujących sie w produkcji tych komponentów Zatem proponuję więcej pokory, choć wizja i zapał sa niezbędne by w kolejnym etapie osiągnąć oczekiwany sukces Mam nadzieje ze obecny Prezes i Zarząd PESA, niebawem zrealizują te zapowiadane projekty produkcji taboru z prędkością max 250 km/h, tym samym przechodząc do wyższej ligi producentów sprzętu kolejowego

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.223.3.101
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!