PARTNERZY PORTALU

PKP Informatyka: Polska kolej korzysta z nowoczesnego systemu IT

Wdrożony w grudniu 2018 roku wspólny bilet kolejowy został dobrze przyjęty przez pasażerów, czeka teraz na rozszerzenie o tych przewoźników, którzy nie mogli dołączyć z powodów obiektywnych. Przed koleją, a zatem i przed naszą firmą, jest bardzo dużo innych wyzwań technologicznych, np. połączenie systemów IT stworzonych w latach 90. z bardzo nowoczesnymi systemami, które działają na smartfonach. Ale nie możemy też zapominać o wykluczeniu technologicznym pewnej grupy pasażerów - mówi Anna Sabina Wojciechowska z zarządu PKP Informatyka.

Na Dworcu Zachodnim w Warszawie można zaobserwować, że w szczycie do kas biletowych stoi w kolejkach nawet po kilkadziesiąt osób. Tymczasem jest tam zainstalowanych wiele biletomatów, lecz mało kto z nich korzysta.

- Trzeba zatem zastanowić się, czy wdrażając pewne nowinki technologiczne, nie zapominamy o przyzwyczajeniach ludzkich i o tym, że człowiek gubi się w gąszczu aplikacji - stwierdza wiceprezes Wojciechowska. - Nie możemy zatem spocząć na laurach po wprowadzeniu wspólnego biletu, z aplikacjami mobilnymi i platformą internetową oraz systemem Bilkom, ale zastanowić się, jak uprościć ich działanie i jak realnie zmniejszyć kolejki przed kasami.

Przypomina, że do wspólnego biletu nie jest jeszcze wpięta oferta czterech przewoźników pasażerskich (Kolei Dolnośląskich, Kolei Małopolskich, Kolei Śląskich i Arriva RP), lecz wynika to głównie z powodów formalnych lub umownych (braku wzajemnej sprzedaży z PKP Intercity), a nie technologicznych.

- Oni dostrzegają korzyści z realizacji tego projektu i deklarują chęć współpracy w zakresie stosowania taryf - zaznacza Anna Wojciechowska.


- PKP Informatyka utrzymuje krytyczne systemy centralne spółek kolejowych, a także firm zewnętrznych. Nasze usługi cechują się najwyższymi parametrami technicznymi, jak czas dostępności (brak awarii systemów) z poziomem 99,999 proc. Spółka ma bardzo nowoczesne centrum monitoringu, które w niczym nie ustępuje centrum monitoringu globalnej firmy IT - Infosys w Bengaluru (Indie)”, jakie miałam okazję zwiedzać - dodaje Wojciechowska.

Czytaj także: Na kolei szykuje się wysyp zamówień. Będzie potrzeba ponad stu pociągów jeżdżących 250 km/godz.

×

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: PKP Informatyka: Polska kolej korzysta z nowoczesnego systemu IT

  • o cyfrowo-technologicznym szubrawieniu rzeczywistości 2019-06-22 17:50:23
    ''Trzeba zatem zastanowić się, czy wdrażając pewne nowinki technologiczne, nie zapominamy o przyzwyczajeniach ludzkich'' - To jest mądre stwierdzenie - stwierdzam z całą stanowczością, że wdrożenia cyfrowo-technologiczne postępujące ostatnimi laty bardzo szybko i agresywnie, bez pytania ludzi o zdanie czy zgodę( i nie mówię o PKP ale wszelkie możliwe publiczne usługi) są na wyrost i niekiedy potrzebne nam jak rybie ręcznik. Ludzie nie chcą zakładać kont online na potrzeby jakichś usług czy dokumentów, nie chcą pierniczyć się z jakimiś aplikacjami smartfonowymi - po cholerę tak udziwniać rzeczywistość, no że co przepraszam? Mamy być zakładnikami wszechobecnego wi-fi oraz bez smartfona nie móc nic zrobić? To chyba nas nieźle porąbało w takim razie i nie widzimy obłędu jakiego jesteśmy świadkami. Ja wiem, że Unia to hojna jest i przecież w ostatniej kadencji sprawy cyfrowo-technologiczne były jednym z głównych priorytetów( i w nowej kadencji także będą) ale kuźwa, żeby wypierać czasem dobrze funkcjonujące rozwiązania byle tylko na maksa spłycić rzeczywistość? No bez jaj. Dam też prosty przykład - dlaczego dawniej ludzie mieli większe zaufanie do banków? Bardzo prosta przyczyna - umowy były czytelne, mało skomplikowane to po pierwsze, po drugie zaś nie trzeba było zakładać żadnych kont online i samemu sobie robić przelewy tylko szło się bezpośrednio do banku i to on wykonywał przelew i był spokój. Teraz musisz mieć konto bankowe, konto pacjenta w służbie zdrowia, konto studenta zamiast indeksu na studiach, konto pasażera w komunikacji miejskiej( to ma dopiero być). Nosz ja za przeproszeniem ludzi, którzy to wszystko wprowadzają( bo dostają za to pieniądze) posłałbym chyba na księżyc. Jestem wkurzony dlatego, że to jest uszczęśliwianie ludzi na siłę, a łaskawie spytać, przeprowadzić sondę, ankiety, spytać co kto uważa, spytać o zdanie czy zgodę - nie, tylko wpierdzielić i postawić ciemny lud przed faktem dokonanym. Takiego oszukaństwa, zabrania ludziom czasu, prywatności jakiego dokonała era wi-fi i smartfonów i obleśnych mediów społecznościowych jak Facebook, Instagram w życiu nikt nigdy nie widział. To było perfidne działanie, szkodliwe i nikomu nie służące. Cholerne zbieractwo danych poprzez systemy informatyczne i nic więcej. Jako ludzkość funta kłaków na tym nie zyskaliśmy, zyskały tylko te sektory, które to wprowadzały, zwykli ludzie stają się zaś niewolnikami w biały dzień - najpierw smartfony i wi-fi, teraz wchodzą biometrie i systemy bezgotówkowe a jeszcze ma być internet rzeczy i sieć 5g. Czy świat do reszty zwariował? Co jest ja się pytam takiego postępowego w rozleniwianiu, ogłupianiu i uzależnianiu mas, co jest postępowego w odbieraniu ludziom prywatności, czasu, zdrowia i bezpieczeństwa, co jest także postępowego w zbieraniu na maksa danych ludzi ile jak, czym, kiedy popadnie? W podglądaniu, śledzeniu, podsłuchiwaniu? Nic nie ma postępowego? Jaka szkoda, no patrz kto by przypuszczał. Unia Europejska da kasę na fundowanie obywatelom cyfrowej komuny to Polska oczywiście się podporządkuje, bo jak dają to czemu nie brać, a druga rzecz to przecież postęp jak rzesz mu nie ulec, płyńmy za falą konformizmu. Mam po dziurki w nosie tych obleśnych, zafajdanych transformacji cyfrowo-technologicznych, chcę spokoju a nie ciągłego stresu, zaganiania, pośpiechu, mam dosyć podziałów poglądowych wywołanych smartfonami i mediami społecznościowymi, poza tym przez te kwestie za dużo jest cierpienia, za dużo zdrad, konfliktów, za dużo kompleksów, ludzie są coraz bardziej osamotnieni, łatwiej ulegają depresji. Smartfony, wi-fi, Facebook, Instagram, biometrie, bezgotówkowość, internet rzeczy, sieć 5g - wszystko to godne jest zakazania, zlikwidowania, zdelegalizowania, a ludzie, którzy to wdrażali i wdrażają często bez pytania kogokolwiek o zdanie czy zgodę powinni dostać porządną reprymendę za to, bo tak nie postępuje się wobec społeczeństwa, żeby traktować je jak stado baranów, tak postępują tylko wyrachowani, cwani psychopaci, którzy wykorzystując swoją inteligencję i przebiegłość pragną zatruć, zniszczyć, zniewolić mniej ogarniętych, łatwowiernych i często naiwnych ludzi, to się po prostu na nazywa barbarzyństwo, a nie postęp, takie działania były i są godne pokazania czerwonej kartki.
  • Adam 2019-06-22 15:47:19
    To jest typowa, państwowa kolej w Polsce czyli PKP. Wiedzą, że przy kasach stoi po kilkadziesiąt osób, ale zamiast otworzyć nowe okienka i zatrudnić kasjerki i rozładować kolejki, to wdrażają "nowinki", "innowacje", biletomaty i aplikacje. Pasażer to petent i zbędny koszt, więc musi się sam obsłużyć, sam sobie wyszukać pociągi, sam poznać obsługę skomplikowanego interfejsu aplikacji, sam ma zapłacić, sam ma se wydrukować blankiet itd. Paszkoł won, dziadu. A my - PKP - jesteśmy tacy nowocześni...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.92.92.168
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!