PKP Intercity chce kupić 63 szybkie lokomotywy elektryczne

PKP Intercity chce kupić 63 szybkie lokomotywy elektryczne
PKP Intercity ogłosiło postępowanie na zakup 63 lokomotyw elektrycznych o prędkości co najmniej 200 km/h Fot. mat. pras. PKP Intercity
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: PAP/rs
  • Dodano: 04-06-2021 11:16

PKP Intercity ogłosiło postępowanie w trybie dialogu konkurencyjnego na zakup 63 nowoczesnych, wielosystemowych lokomotyw elektrycznych o prędkości co najmniej 200 km/h. Będzie to jeden z największych projektów taborowych w historii spółki – poinformowały PKP Intercity w piątek.

  • Przedmiotem zamówienia jest dostawa 63 lokomotyw elektrycznych wielosystemowych o prędkości nie mniejszej niż 200 km/h wraz ze świadczeniem usługi utrzymania technicznego pojazdów.
  • Zostało przewidziane także prawo opcji, w ramach którego PKP Intercity będzie mogło zamówić maksymalnie 32 dodatkowe lokomotywy.
  • Harmonogram zakłada zaproszenie do składania ofert w ostatnim kwartale 2021 roku. Rozstrzygnięcie postępowania wstępnie planowane jest na pierwszy kwartał przyszłego roku.

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (8)

Do artykułu: PKP Intercity chce kupić 63 szybkie lokomotywy elektryczne

  • Ada 2021-06-06 13:57:10
    Dogadac sie z siemensem DB
  • Anonim 2021-06-05 15:26:32
    No i fajnie, że 63 lokomotywy będą dostępne na 25 kV, przynajmniej będzie można CMK na tę napięcie zmienić. Szkoda tylko, że nie mają dopuszczenia na Litwę, Łotwę i Estonię (Rail Baltcia), no chyba że będą tam jeździć tylko specjalne EZT (coś jak nasze Pendolino, niemieckie ICE, etc.), to wówczas faktycznie nie ma to żadnego sensu.
    • Krzysztof 2021-06-06 09:45:16
      Na Litwie, Łotwie i w Estoni jest tor szeroki. Nie widziałem jeszcze lokomotywy która bez zmiany wózków by obsługiwała dwie szerokości toru.
  • Januszek 2021-06-05 09:29:08
    Bardzo mi się „podobajo” te komentarze tutaj. Takie prawdziwie polskie, nasze, narodowe. Brawo!
  • Irytek 2021-06-04 18:40:29
    Zakamuflowany transfer pieniędzy dla Siemensa ( Grosdeutshland) i zabicie następnej dziedziny polskiej gospodarki jaka jest budowa nowoczesnych ikonkurencyjnych lokomotyw (Newag, PESA). To wszystko w ramach holdu lennego po całkowitym zniszczeniu polskiej energetyki, a co za tym idzie ostatnich resztek niepodległości.
  • wiesław nowak 2021-06-04 16:03:06
    Poza nabyciem setki nowym lokomotyw z opcją do max 200 km/h, nalezy zmodernizować z setkę a może i dwie, lokomotyw stojących w krzakach do max 140 km/h, jak i z dwie setki trójczłonów elektrycznych stojących na bocznicach do max 120 km/h Pozwoli to uruchomić wiele połączeń o niewielkim potencjale przewozu pasażerów W najbliższym czasie kilku lat, należy zelektryfikować kilkanaście linii kolejowych jedno torowych, ca 1500 km i kilka dwutorowych ca 500 km Pozwoli to znaczącą usprawnić transport kolejowy Ponadto należy kupić kilkadziesiąt lokomotyw elektryczno-spalinowych lub elektryczno-bateryjnych dla mieszanych trakcji W pierwszej kolejności Ełk - Korsze i Sokółka - Suwałki Kołobrzeg - Goleniów i Gorzów W - Zbąszyń Żary - Żagań - Jaworzyna S- Kamieniec Z Tomaszów M - Opoczno - Skarżysko K Zagórz - Krosno - Jasło Maksymilianowo - Kościerzyna - Gdańsk Osowa Płock - Brodnica - Grudziądz - Laskowice P czy dwu torowej linii Głogów - Leszno - Krotoszyn Kostrzyn - Krzyż - Piła A A Ministrze MI, czas na skuteczne i poważne działania na PKP

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.92.49
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!