Praktyki Poczty Polskiej mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej - uznał prezes UOKiK i wezwał spółkę do ich zmiany. Urząd podał, że chodzi o brak stałego cennika usług dla niezależnych operatorów i wymóg podawania przez nich informacji handlowych o klientach.
- Po przeprowadzonym postępowaniu prezes UOKiK uznał, że praktyki Poczty Polskiej mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej i zobowiązał przedsiębiorcę do zmiany zachowań rynkowych.
- Zakwestionowane praktyki trwały od 2016 r. Pierwsza z nich dotyczyła konieczności podawania Poczcie Polskiej przez jej kontrahenta informacji handlowych o klientach, dla których realizował usługę.
- Kolejną jest brak stałego cennika usług. Wycena prowadzona była za każdym razem indywidualnie - niezależny przedsiębiorca świadczący usługi pocztowe nie mógł zaproponować od razu wyceny na usługi pocztowe dla swoich klientów.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl