Poczta Polska poszuka przychodów w internecie

Poczta Polska poszuka przychodów w internecie
Fot. Fotolia

Poczta Polska proponuje przeniesie kilku usług ze świata realnego do świata wirtualnego. Na początek będą to trzy ich rodzaje, w przyszłym dojdą cztery kolejne, które działają pod wspólną marką Envelo.

Już od dziś klienci Poczty Polskiej mogą w Internecie kupić i wydrukować znaczki pocztowe, wysłać do Poczty Polskiej (a w zasadzie spółki Poczta Polska Usługi Cyfrowe) listy lub kartki elektroniczne, które już w formie tradycyjnej dostarczy do adresata listonosz.

- Ta oferta cyfrowa to nasza odpowiedź na zmiany zachodzące na rynku, m.in. papierowej korespondencji, ale i wyjście naprzeciw oczekiwaniom wielu klientów, którzy preferują wygodę, jaką niesie internet - powiedział podczas konferencji prasowej Jerzy Jóźkowiak, prezes Poczty Polskiej (PP).

Płaszczyzną internetową jest właśnie Envelo, służąca do wysyłania korespondencji elektronicznej. Dziś PP udostępniła trzy najpopularniejsze produkty, dostępne na stronie

Neoznaczek, czyli znaczek pocztowy drukowany z komputera, po zakupie online można wydrukować samemu na papierze, etykiecie samoprzylepnej lub bezpośrednio na kopercie. Znaczek można pobrać samemu ze strony PP lub otrzymać w postaci załącznika do e-maila. Są one zabezpieczone specjalnym kodem „data matrix”.

Neolist - to, odpowiednik tradycyjnego listu, ale przygotowany na Envelo.pl i wysłany przez Internet do PP. Wystarczy wpisać treść listu lub dołączyć plik PDF, dodać dane odbiorcy i wybrać standard (ekonomiczny lub priorytetowy, tu nic się nie zmienia). Listonosz doręczy neolist do skrzynki pocztowej odbiorcy, np. do kontrahenta lub urzędu. Według informacji PP, wkrótce zaproponuje ona nową funkcję tego produktu, tj. doręczanie do odbiorcy w kraju jako listu polecającego.

Neokarta - jest drukowaną kartą pocztową, dostarczaną przez PP w dowolne miejsce na świecie, w tradycyjnej formie. Jest ona także dostępna w darmowej aplikacji na smartfony. Kartkę elektroniczną można samodzielnie skonfigurować, zamieszczając fotografię lub skorzystać z galerii zdjęci platformy Envelo.pl.

- W 2014 roku paleta usług Envelo.pl ma zostać poszerzona m.in. o fakturę elektroniczną, list skanowany (elektronizacja korespondencji przychodzącej), podpisy i emowy, czyli podpisywanie elektronicznych dokumentów z poświadczeniem zapewniającym moc prawną - mówi Grzegorz Świdwiński, prezes spółki Poczta Polska Usługi Cyfrowe.

Po co jednak taka cyfryzacja usług i zamiana ich z powrotem na postać tradycyjną? Czy będzie na to popyt, skoro można pominąć ogniwo pośrednie?

Grzegorz Świdwiński jest przekonany, że cyfryzacja usług PP ma przyszłość, czego dowodzą zresztą przykłady krajów zachodnich. Według niego, nie jest to też kanibalizacja usług, lecz ich pozycjonowanie w zależności od różnych grup klientów i ich potrzeb. „Ponadto wprowadzając markę Envelo, mamy możliwość sterowania procesem zmian rynkowych, także jego tempem” - powiedział nam prezes PPUC.

Zgodnie ze strategią z 2011 roku Poczty Polskiej, do 2017 roku spółka planuje zainwestować w rozwój, także innowacyjne rozwiązania, łącznie 1,7 mld zł. A według bieżących założeń biznesowych zarządu, spółka PPUC uzyska stabilność operacyjną w 2015 roku, natomiast nakłady w nią zwrócą się właśnie w 2017 r.

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Poczta Polska poszuka przychodów w internecie

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.239.91
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!