PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Polscy pasażerowie wracają do pociągów

Autor: PAP/DC
23-05-2019 06:27
Polscy pasażerowie wracają do pociągów

Porównując dane z I kwartału tego roku z analogicznym okresem 2015 r. widzimy, że liczna pasażerów wzrosła o 70 proc. - mówi Krzysztof Mamiński

mat. pras.

Z inwestycjami wiążą się utrudnienia, ale oferujemy usługę coraz lepszą - mówi prezes PKP SA Krzysztof Mamiński wywiadzie w czwartkowym wydaniu "Rzeczpospolitej". Według niego widać powrót pasażerów do pociągów.

Krzysztof Mamiński zaznaczył, że w PKP udało się urealnić stronę kosztową. Zwrócił uwagę na skalę wydatków na reklamy, usługi doradcze, czy prawne.
- Zracjonalizowaliśmy ją, a także zmieniliśmy filozofię gospodarowania majątkiem, czyli w przypadku PKP SA nieruchomościami. Odeszliśmy od wyprzedaży czy prywatyzacji, gospodarujemy racjonalnie. Chcemy aby nasz majątek przynosił zyski w perspektywie wieloletniej. Uruchamiamy także nowe procesy, które - mam nadzieję - będą skutkowały w przyszłych latach dużymi przychodami - powiedział Krzysztof  Mamiński.

Wyjaśnił, że chodzi m.in. o wykorzystanie majątku kolejowego jako nośników reklamowych.

- Powierzchnie dworcowe czy przydworcowe mogą przynosić duże pieniądze. Do tej pory zarabialiśmy - delikatnie mówiąc - mniejsze - stwierdził Krzysztof Mamiński.

- Na pewno nie zmienimy dworców w słupy ogłoszeniowe. Chcemy stosować nowoczesne nośniki, wykorzystywać także przestrzeń wirtualną na terenach stacyjnych, bezpłatny dostęp do internetu, wi-fi. To też są narzędzia, dzięki którym można zarabiać, ale koncentrując się głównie na informacji pasażerskiej- tłumaczył Mamiński.

Na pytanie gazety w jakiej kondycji jest polska kolej, odpowiedział: "dobrej i ma szanse się rozwijać".

- Obserwujemy powrót pasażerów do pociągów, chociaż inwestycje osiągnęły niespotykaną dotąd skalę. Oczywiście z tak wieloma inwestycjami w różnych regionach kraju wiążą się utrudnienia. Ale oferujemy usługę coraz lepszą - z lepszym taborem, większą liczbą połączeń realizowanych z odnowionych dworcach. Klienci wracają. W dodatku przez ostatnie ponad dwa lata PKP Intercity nie podniosły cen usług - podkreślił Krzysztof Mamiński.

Prezes PKP w rozmowie z dziennikiem zaznaczył, że choć wiele kosztów zewnętrznych wzrosło, przewoźnik stara się nie przerzucać ich na klientów.

- Porównując dane z I kwartału tego roku z analogicznym okresem 2015 r. widzimy, że liczna pasażerów wzrosła o 70 proc. To efekt polityki, która opiera się na zasadzie, że kolej jest dla klienta, a nie dla kolejarzy, z czym mieliśmy do czynienia przez wiele lat - dodał Krzysztof Mamiński.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (2)

  • Ropopochodny 2019-05-23 08:30:30
    W miniony piątek PKP PLK przy asyście polityków PiS otworzyło odrestaurowany dworzec PKP w Pruszkowie. Tymczasem od pół roku trwa gehenna ludzi nadrabiających codziennie pół kilometra przez kałuże i błoto, ponieważ przez tak długi okres (1,5 roku) nie zdołano otworzyć przejść podziemnych. Nic się nie zmienia. Kolej nadal jest dla kolejarzy, a nie dla podróżnych.
  • ziom 2019-05-23 10:37:03
    70% więcej od 2015 to chyba dotyczy PKP intercity, ogólnie wszystkie przewozy pasażerskie wzrosły porównując 2015 do 2018 o 11%, z 280 mln do 310 mln pasażerów, w 2019 dalej mocno góry idziemy, ale 70% dla całego rynku ot raczej nie będzie

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.91.71.108
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


27 542 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

0 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 218 ofert w bazie

397 692 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.