Krajowe porty morskie rosną w siłę, mimo to Hamburg wciąż obsługuje ok. 15 proc. wszystkich polskich operacji kontenerowych. Pod względem wydajności logistycznej jesteśmy dopiero na 17. miejscu w Europie, choć z racji położenia Polski to my powinniśmy rozdawać karty. Z modernizacją infrastruktury towarowej spóźniliśmy się o dekady, a na kolei na tyle, że już dziś realizowane są przynajmniej trzy wielkie projekty całkowicie omijające Polskę na Nowym Jedwabnym Szlaku.
- Jeśli chodzi o atrakcyjność polskiej infrastruktury logistycznej, to według pięciostopniowej skali ocen Banku Światowego zasługujemy jedynie na trzy plus.
- Zaniedbania i nie najlepszą kondycję polskiej infrastruktury towarowej dobrze odzwierciedla pozycja Hamburga, który wciąż odgrywa rolę ważnego centrum dystrybucyjnego dla polskiego handlu międzynarodowego.
- Globalne gospodarki i łańcuchy dostaw nie chcą czekać aż nad Wisłą zakończą się prace modernizacyjne.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl