Po trudnej wiośnie z powodu pandemii i lockdownu, lato i wczesna jesień przyniosły odbicie w masie przewiezionych towarów na rynku transportu kolejowego oraz intermodalnego. To dobry sygnał, jednakże problemy związane z obrotem kontenerów pomiędzy Chinami a Europą, mogą wpłynąć negatywnie na wzrosty ich wolumenów. Mimo to, operatorzy intermodalni liczą na szybki rozwój w czasie po pandemii, do czego przyczynić się mogą też inwestycje w infrastrukturę kolejową i portową - ocenia operator Loconi Intermodal.
- Od stycznia do września 2020 r. masa ładunków w przewozach intermodalnych osiągnęła w Polsce poziom 17 mln ton, wartość ta jest bliska temu co przetransportowano w całym 2018 r.
- Tylko w III kwartale przewieziono kontenerami blisko 6,1 mln ton towarów.
- Porównując sierpień do lipca 2020, odnotowaliśmy wzrost na poziomie 14 proc., a w październiku osiągnęliśmy rekord wolumenowy, transportując 11 tys. kontenerów na 252 pociągach - wylicza Katarzyna Kwasiborska, dyrektor ds. operacyjnych Loconi Intermodal SA.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl