Polskie porty morskie z każdym rokiem powiększają swój potencjał, obsługując rosnącą polską gospodarkę i aspirując do coraz ważniejszej roli w basenie Morza Bałtyckiego. Przez pandemię przeszły bez szwanku, a teraz stają przed nowym wyzwaniem - ekonomicznymi skutkami agresji Rosji na Ukrainę. Będziemy o tym mówić podczas debaty „Porty morskie nad Bałtykiem” , w poniedziałek, 25 kwietnia, na Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach.
W agendzie panelu zaplanowanego w godz. 16.30-18.00 znalazły się następujące tematy:
- Pozycja polskich portów w międzynarodowej wymianie handlowej.
- Projekty rozwojowe - dokonania i plany.
- Zmiana dróg zaopatrzenia w surowce w wyniku izolacji Rosji szansą dla bałtyckich portów. Czy polskie porty są gotowe na przyjęcie dodatkowych strumieni towarów z nowych kierunków?
- Przygotowanie do zielonej rewolucji w transporcie morskim.
- Technologie cyfrowe w zarządzaniu logistyką morską - systemy PCS. Nie tylko drony - nowe technologie w polskich portach. Kadry dla portów a automatyzacja przeładunków.
Do udziału w sesji zostali zaproszeni (kolejność alfabetyczna):
Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe,
Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk,
Artur Rudnicki z European Investment Bank,
Isabelle Ryckbost, sekretarz generalna Europejskiej Organizacji Portów Morskich [online],
Marek Tarczyński, przewodniczący rady Polskiej Izby Spedycji i Logistyki.
Moderacja: Adrian Ołdak, dziennikarz portalu WNP.PL.
Dowiedz się więcej o Europejskim Kongresie Gospodarczym
Czytaj także: Wojenna fala dociera do polskich portów
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl