Polskie porty mogą pomóc Ukrainie

Polskie porty mogą pomóc Ukrainie
Terminal kontenerowy DCT w Gdańsku Fot. Mat. pras.
  • Autor: AO
  • Dodano: 21-04-2022 14:15

Polskie porty morskie z każdym rokiem powiększają swój potencjał, obsługując rosnącą polską gospodarkę i aspirując do coraz ważniejszej roli w basenie Morza Bałtyckiego. Przez pandemię przeszły bez szwanku, a teraz stają przed nowym wyzwaniem - ekonomicznymi skutkami agresji Rosji na Ukrainę. Będziemy o tym mówić podczas debaty „Porty morskie nad Bałtykiem” , w poniedziałek, 25 kwietnia, na Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach.

Europejski Kongres Gospodarczy
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.

W agendzie panelu zaplanowanego w godz. 16.30-18.00 znalazły się następujące tematy:

  • Pozycja polskich portów w międzynarodowej wymianie handlowej.
  • Projekty rozwojowe - dokonania i plany.
  • Zmiana dróg zaopatrzenia w surowce w wyniku izolacji Rosji szansą dla bałtyckich portów. Czy polskie porty są gotowe na przyjęcie dodatkowych strumieni towarów z nowych kierunków?
  • Przygotowanie do zielonej rewolucji w transporcie morskim.
  • Technologie cyfrowe w zarządzaniu logistyką morską - systemy PCS. Nie tylko drony - nowe technologie w polskich portach. Kadry dla portów a automatyzacja przeładunków.

Do udziału w sesji zostali zaproszeni (kolejność alfabetyczna):

Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe,
Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk,
Artur Rudnicki z European Investment Bank,
Isabelle Ryckbost, sekretarz generalna Europejskiej Organizacji Portów Morskich [online],
Marek Tarczyński, przewodniczący rady Polskiej Izby Spedycji i Logistyki.
Moderacja: Adrian Ołdak, dziennikarz portalu WNP.PL.

Dowiedz się więcej o Europejskim Kongresie Gospodarczym

Czytaj także: Wojenna fala dociera do polskich portów

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Polskie porty mogą pomóc Ukrainie

  • Kamil 2022-04-21 18:54:11
    Dzień dobry. Proszę zapytać Pana z PKP PLK S.A. dlaczego na kilka miesięcy przed otwarciem przekopu PKP PLK S.A. zlikwidowała tor nr 23 na stacji Elbląg Zdrój. W chwili obecnej do portu w Elblągu pozostał tylko jeden tor dojazdowy. Czy polityka PKP PLK S.A. ma tu jakiś sens. A przy okazji niech powie czy PKP PLK S.A. ma plany w poprawy dostępu kolejowego do portu w Elblągu po otwarciu przekopu. Ja nigdzie nie mogę na ten temat znaleźć jakichkolwiek informacji. Co ciekawe już obecnie jest duże zainteresowanie portem w Elblągu.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.134.157
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!