- Gdańska Stocznia Remontowa to największa taka stocznia w Europie. Odpowiednie kompetencje mają też stocznia Nauta w Gdyni i Stocznia Gryfia w Szczecinie. Pracy będzie dość dla wszystkich. Głównie w zakresie modernizacji układów napędowych: silniki, śruba, dodatkowa dysza, kształt dziobu statku - mówi Grzegorz Pettke, dyrektor Pionu Okrętowego w Polskim Rejestrze Statków, z którym WNP.PL rozmawia o skutkach wprowadzania rozwiązań proklimatycznych w transporcie morskim.
- Zmiany w transporcie morskim powodowane troską o środowisko wprowadzają Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) i Unia Europejska.
- - Wymagania unijne są bardziej ambitne i trochę życzeniowe. Wcześniej w historii technologie napędzały rozwój, a tu odwrotnie, nowe rozwiązania są wymuszane administracyjnie - ocenia Grzegorz Pettke.
- Chodzi o zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych przez podniesienie efektywności energetycznej statków i stosowanie nowych paliw.
- - Moim cichym faworytem na kolejne 20 a może i 30 lat we flocie handlowej są mikroreaktory jądrowe. Myśli o tym Bill Gates, a jak on już o tym myśli, to znaczy, że jest w tym interes. Ja bym się tej technologii nie obawiał - mówi nasz rozmówca.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl