W najbliższym czasie ma zostać ogłoszone nowe postępowanie w sprawie wyboru inwestora i operatora głębokowodnego terminala kontenerowego w Świnoujściu. Pomorze Zachodnie liczy na nowy port, ale droga do niego usiana jest trudnościami. Już po kwietniowym fiasku przetargu narosły wokół niego niejasności, a sprawa stała się przedmiotem poselskiej interpelacji.
- Budowa nowego portu w Świnoujściu ma potężne wsparcie rządu. Została ujęta w Polskim Ładzie. - Zbudowanie głębokowodnego portu kontenerowego to wielka szansa dla Szczecina i Świnoujścia - mówił w szczecińskim porcie Mateusz Morawiecki.
- Pierwsze podejście do inwestycji zakończyło się jednak fiaskiem. - Firma, która zgłosiła się do budowy terminala za około 400 mln euro i jego późniejszego prowadzenia, ma kapitał zakładowy w wysokości 100 funtów. To bardzo niepokojące - ocenia poseł Arkadiusz Marchewka.
- Chodzi o angielską Baltic Gateway Limited. Reprezentuje ją osoba, która wcześniej prowadziła spółkę z zarządzającymi portami w Szczecinie i Świnoujściu.