Zarząd portu Gdańsk modernizuje Port Wewnętrzny, by nadrobić zaległości inwestycyjne z trzech dekad i rozszerzyć paletę usług. Ale już od blisko dwóch lat przygotowuje się do rozpoczęcia flagowej inwestycji, która podwoi zdolności przeładunkowe całego kompleksu., wywinduje port w światowych rankingach, będzie także przykładem biznesowego podejścia bez podejrzeń, że realizacja wynika tylko z ambicji zarządu lub władz regionalnych.
- Port Wewnętrzny ma około 25 proc. udziału w wolumenie przeładunków całego portu Gdańsk. Jest on zdecydowanie mniejszy niż Port Północny z głębokowodnymi terminalami ładunków masowych i płynnych.
- Wielki program modernizacji Portu Wewnętrznego, realizowany od dwu lat za prawie 800 mln zł, to nadrabianie zaległości z trzech dekad. Brak spójnej polityki infrastrukturalnej i rozbudowy portu spowodował jego degradację.
- Flagowym projektem infrastrukturalnym o wielkiej skali, który przyczyni się do podwojenia przeładunków, będzie budowa Portu Centralnego na terenach wydartych morzu. Powstanie w formule PPP, co zapewni współfinansowanie, ale także w pełni trafiony model działalności terminali, zgodny z preferencjami inwestorów.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl