Strategia na rzecz rozwoju transportu intermodalnego nie skupia się na tranzytowym położeniu Polski, bo nie przynosi ono takich korzyści, jakich się spodziewano. Ważniejsze jest pobudzenie relacji eksportowo-importowych i możliwości wykorzystania przewozów intermodalnych do obsługi produkcji krajowej. O tym i innych pomysłach na rozwój intermodalu rozmawiamy z Krzysztofem Rodziewiczem, dyrektorem Departamentu Analiz Transportowych i Programowania Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
- Centrum Unijnych Projektów Transportowych skierowało właśnie do Ministerstwa Infrastruktury opracowane przez siebie „Kierunki Rozwoju Transportu Intermodalnego do roku 2030, z perspektywą do roku 2040”.
- Dokument analizuje stan przewozów intermodalnych w Polsce, przedstawia prognozy oraz postuluje rozwiązania wspierające ten rodzaj transportu.
- Szczególna rola przypada kolei, w której autorzy „Kierunków” widzą największą szansę dla rozwoju transportu intermodalnego w Polsce.