PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
  • Strefa premium

Prezes Alstomu Konstalu do PKP: Powinniście kupować tabor w większych seriach, będzie taniej

Autor: Piotr Stefaniak
17-04-2019 14:09 |  aktualizacja: 17-04-2019 14:10
Prezes Alstomu Konstalu do PKP: Powinniście kupować tabor w większych seriach, będzie taniej

Najważniejsze rozwiązania technologiczne w przemyśle kolejowym wiążą się z pogłębianiem rozwiązań cyfrowych.

Fot. Alstom Konstal

W Polsce powinny się tworzyć grupy zakupowe, które pozwalają producentom na dostarczanie taboru w większych seriach, co obniży koszty produkcji, a finalnym odbiorcom zapewni niższą cenę zakupu. Umożliwi to także dostarczanie produktu przetestowanego i bardziej dopracowanego, czyli niezawodnego. Są do tego warunki, gdyż np. spółki Grupy PKP mogłyby tak kupować tabor – mówi Artur Fryczkowski, prezes Alstomu Konstalu. Francuski Alstom, do którego należy polska firma, to jeden z największych producentów taboru kolejowego na świecie. Od Francuzów kupiliśmy m.in. najbardziej znane pociągi pasażerskie w Polsce - Pendolino.

  • Wartość zamówień na tabor kolejowy wynosi w Europie obecnie około 16 mld euro rocznie.
  • W latach 2021-23 rynek osiągnie wartość około 17 mld euro rocznie, a wzrost koncentruje się głównie na pojazdach dla przewozów pasażerskich.
  • Najważniejsze rozwiązania technologiczne w przemyśle kolejowym wiążą się z pogłębianiem rozwiązań cyfrowych. Służą one zarówno do zdalnej detekcji usterek pociągów, jak i systemów automatyzacji zarządzania ruchem pociągów.
  • O różnych aspektach polskiego rynku kolejowego będziemy dyskutować podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w dniach 13-15 maja w Katowicach, organizowanego pod patronatem WNP.PL, na który zapraszamy.
 
Jakie jest w Europie zapotrzebowanie na tabor kolejowy?

- Uwzględniając wszystkie rodzaje taboru szynowego, tj. lokomotywy, zespoły trakcyjne, pociągi dużych i bardzo dużych prędkości, wagony (pasażerskie, metra, towarowe), tramwaje i kolej lekką, tak rozumiana wartość zamówień rynkowych wynosi obecnie około 16 mld euro rocznie.

Na tę wartość składają się: pociągi pasażerskie na trasach głównych (lokomotywy, wagony, zespoły trakcyjne, pociągi dużych / bardzo dużych prędkości) – 11,5 mld euro, miejskie pociągi pasażerskie (metro, tramwaje / kolej lekka) – 3,5 mld euro oraz dedykowane pociągi towarowe (wagony i lokomotywy manewrowe) – ok. 1 mld euro.

A jaka jest tendencja sprzedaży?

- Z wyjątkiem spadku do 12 mld euro w latach 2013-15, od początku dekady na rynku tym odnotowujemy wzrost o średnio 3 proc. rocznie.

Oczekujemy, że w najbliższej przyszłości wzrost ten ulegnie spowolnieniu, choć nadal pozostanie dodatni i w latach 2021-23 rynek osiągnie wartość około 17 mld euro rocznie.

Wzrost koncentruje się głównie na pojazdach dla przewozów pasażerskich.

Patrz też: Alstom Konstal finalizuje dostawy pociągów dla metra w Rijadzie

Alstom Konstal kończy dostawę pojazdów metra dla Rijadu za 300 mln euro. Fot. Alstom Konstal
Alstom Konstal kończy dostawę pojazdów metra dla Rijadu za 300 mln euro. Fot. Alstom Konstal

wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (19)

  • Rafer 2019-04-17 14:29:06
    Ma gość odwagę z tymi roszczeniami. Coś w stylu "dostaliście cztery reklamówki kasy, to teraz kupujcie, bo na razie zwróciła nam się jedna reklamówka". :D
  • Zbig 2019-04-17 17:01:24
    Wydaliśmy na nieszczęsne i zbędne nam wtedy Pendziolino ponad 3,2 mld zł. Musieliśmy kupić nawet najprostsze narzędzia bo nasze krajowe... nie pasują. Podczas gdy każdy wagon i lokomotywa wytworzone tu - można naprawić niemal na każdej parowozowni. Przepłaciliśmy grubo! Za to mamy "super pociągi" ale... bez internetu, na tory na których mogą jechać max 200km/h!! A to oznacza że spokojnie wystarczyłyby pociągi z każdej krajowej wytwórni: PESY, Newagu, Staedlera. A Pendziolino było nam całkowicie i oszukańczo niepotrzebne!! A i kasa zostałaby w kraju. A tak to wyprowadzono te miliardy za granice!!
    • Bus 2019-04-18 12:39:54
      Bzdury, żaden produkt Pesy czy Newagu nie jeździ 200 km/h.
      • Rafer 2019-04-18 16:39:38
        Bzdury! ED161 jest w stanie osiągnąć prędkość powyżej 200 km/h. W instytucie Kolejnictwa został przebadany i nie wskazano uchybień. Jednak w Polsce taka prędkość to fikcja! Jednak nikomu nie przeszkadzało to w wyborze Pendolino w odniesieniu do tego parametru. Instytut Kolejnictwa ze spokojem zaaprobował i dopuśił ED161 na prędkości 160 km/h.
      • Zbig 2019-04-18 17:19:42
        Aktualny rekord prędkości pociągu osiągnięty w Polsce należy obecnie do pociągu firmy Newag. I grubo przekracza 200 km/h.
      • Erwin 2019-04-18 17:38:59
        Ty gościu slizgasz się po temacie! Wyprowadzono z polskiej gospodarki ponad 3 duże "bańki" na coś co w chwili zakupu NIE mogło pokonać nawet 1 trasy miedzymiastowej z prędkością 200 km/h!! Na gwałt przebudowano "aż" 4 różne odcinki o łącznej długości raptem ...160 km. I bodaj do dziś nie ma trasy "od miasta do miasta" gdzie ta rakieta mogłaby lecieć non-stop 200 na godz. Zatem nie było ani faktycznej potrzeby ani technicznych możliwości wykorzystania tych "magicznych" 200 km/h. I TO kończy temat, a zakup Pendolino to ewidentna afera. Polityka ówczesnego rządu polegała na stopniowym wygaszaniu polskiej gospodarki na rzecz obcego kapitału. Temu służyły zakupy za granicami tego co można było kupić u nas. Nasi producenci się zwijali a zyski płynęły do obcych. I tak rok po roku wygaszano : stocznie, kopalnie, branża komunalna, handel, banki, środki przekazu, LOT, PKP, próby były na Azoty, energetykę, szpitale, szkoły. Zamykano poczty i posterunki policji. Tym faktom nie da się zaprzeczyć!! Wszystko co państwowe miało być "sprywatyzowane" czyli sprzedane obcym. A zakup Pendolino to właśnie wzorcowy przykład tej strategii "wygaszania" państwa!!
      • Franc 2019-04-18 17:53:20
        PESA Dart przekracza ciut 200 km/h. I już to wystarczy bo i tak nie mamy .. torów. Ale : Newag Impuls to najszybszy pociąg z polskiej fabryki 226 km/h. Grubo ponad 200? I "chwacit"! A swoją drogą to rekord prędkości na torach w Polsce: Pendolino - 293 km/h. Tylko gdzie i po co skoro torów "ni ma" a ekonomicznie uzasadnione odległości pomiędzy przystankami obniżają prędkość srednią do poniżej 180??? Zatem Pendolino to zbędny BUBEL w naszych warunkach!!
      • Bus 2019-04-19 05:50:49
        1. Aktualny rekord prędkości w Polsce należy do ED250 i wynosi 293 km/h 2. Żaden producent z siedzibą w Polsce nie oferuje składów dopuszczonych na >160 km/h. 3. Tras na 200 km/h jest prawie 200km i będzie więcej. Ciekawe jakbyście piszczeli gdyby kupiono pociągi nie mogą wykorzystać tej infrastruktury.
  • Jang. 2019-04-17 17:45:05
    Z PKP ida wieści,że państwa pociągi musza byc wycofywane z ruchu bo masowo występuja groźne dla bezpieczeństwa wady.Najpewniej wytwórcze ale może i konstrukcyjne...W np rozkładzie jazdy PKP ostrzega się o tym pasażerów. Może Pan cos o tym dziegciu w beczce reklamowanego miodu PESA powiedzieć?
    • Rafer 2019-04-18 10:13:52
      Brednie! Na 20 składów Dart w 7 stwierdzono odspojenie poszycia. Wiesz Pan co to jest i na czym polega? 5 przypadków nie ma związku z jakimś zdarzeniem, awarie wystąpiły samoistnie. Dwa składy są powypadkowe. 7 składów zostało wycofanych z tras. UTK przeprowadził kontrole i zalecił usunięcie usterek. TYLE! Po co trzepanie piany? Pendolino też miało swoje chwile goryczy, zapomniał Pan?
    • Rafer 2019-04-18 10:25:35
      Przepraszam pomyłka...już nie 7 a 3 EZT pozostają w warsztatach PESY w tym te dwa po wypadkach. Reszta zespołów została sprawdzona i odspojenie burt nie występuje. PS ta "pianka" wystąpiła po "sensacjach" wywołanych przez TVN. Nie dziwię się. U mnie też ta stacja wywołuje "sensacje"...żołądkowe.
      • Jang. 2019-04-18 12:08:49
        Słyszał Pan o takim pojęciu jak wizerunek firmy? Jeśli w Rozkladzie Jazdy PKP czyli powszechnie dostepnym materiale jest alarmujący sygnał użytkownika to psim obowiązkiem prezesa i jego koterii jest wyjaśnienie z PKP problemu .No i ewentualne sprostowanie przez użytkownika!!! Nie przez kogos jak Pan,możliwe ,że współwinnego w tym incydencie/??/ Jesli potrafi Pan czytać ZE ZROZUMIENIEM to proponuję kolejny raz przeczytać mój post pierwotny....Dociera????
      • Rafer 2019-04-18 16:48:02
        Bzdury Pan pleciesz! PKP nikogo ie ostrzega, a uczciwie informuje o zawieszeniu połączeń!!! Pan czytał te komunikaty, czy też z TVN informacja? Rozumiem, że przeczytał Pan na rozkładzie "Ostrzegamy Państwa przed naszymi pociągami PESA, ponieważ odpada od nich poszycie i możecie Państwo zginąć w katastrofie"
      • Jang. 2019-04-18 19:08:31
        panie Pisaktywisto!? Odpowiadaj Pan na polemikę a nie obraźliwie usiłując imputować mi swoje poglądy ,które namietnie Pan zwalczasz. Nie należę do partii ani nie medytuje która TV czy TVN jest źrodłem prawdy objawionej.Jaką Pan posiadł. Posiadam WŁASNE, spore aktywisto, osiągnięcia zawodowe i sporo rzetelnej wiedzy o zagadanieniach o ktorych sie publicznie wypowiadam.W odróżnieniu od Pana ..Wielkie słowa i żadne treści.....Żegnam. Bez odbioru
      • Rafer 2019-04-25 10:34:57
        Ma Pan doskonałe doświadczenie jak widać w manipulowaniu i sianiu fermentu! To widać.
      • Rafer 2019-04-25 10:36:36
        A pytanie o informacje z TVN pytałem nie w kontekście polityki, a rzetelności informacji. Bo ta telewizja tak samo jak Pan wrzeszczała o "zabójczych Dartach"!
  • Auto54N 2019-04-18 10:59:52
    Pan Artur Fryczkowski ma tupet. Proszę przypomnieć wszystkie przykłady korumpowania przez Alstom. Bezczelny typ nie powinien zabierać głosu.
  • olo kolejarz 2019-04-18 15:30:39
    większe zakupy jak najbardziej mają sens, ale w kraju mamy dobrego producenta, który robi wyśmienite pociągi w zdecydowanie niższej cenie niż Alstom. Mam na myśli ten podmiot co fabrykę ma w Siedlcach.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.209.227.199
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


POLSKA I ŚWIAT

28 767 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

0 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 218 ofert w bazie

397 692 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.