Prezes Portu Gdańsk: zwiększamy nasze przewagi na Bałtyku

Prezes Portu Gdańsk: zwiększamy nasze przewagi na Bałtyku
Budowa terminali głębokowodnych to przyszłość Portu Gdańsk. Fot. ZMPG
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Piotr Stefaniak
    Piotr Stefaniak
  • Dodano: 02-08-2021 06:02

Koncepcja budowy Portu Centralnego, czyli nowych nabrzeży głębokowodnych na morzu, nie znalazła na razie uznania inwestorów. Dostrzegli oni  korzystniejszą ofertę zagospodarowania w tych regionów Portu Gdańsk, w którym istnieje już hydrotechniczna infrastruktura, bo nie wymaga dużych nakładów. Akwen pod Port Centralny będzie zarezerwowany i prędzej czy później zostanie zagospodarowany – zapewnia Łukasz Greinke, prezes Portu Gdańsk.

Zapraszamy do Katowic na Międzynarodowe Targi Obrabiarek, Narzędzi i Technologii Obróbki TOOLEX. Targi pod patronatem WNP.PL odbędą się 4-6 października 2022 r. - w ich ramach zapraszamy na ciekawą konferencję Nowy Przemysł 4.0. Rejestracja trwa!

  • Około 80 proc. przeładunków portu w Gdańsku przypada na cztery głębokowodne terminale specjalistyczne. To właśnie głębokowodne terminale są przyszłością portu, bo obniżają koszty i skracają czasu przewozu towarów.
  • Globalna przepustowość portów kontenerowych ma rosnąć średnio o 2,5 proc. rocznie, by w 2025 r. osiągnąć 1,3 mld TEU. Motorem inwestycji są przeładunki towarów w kontenerach.
  • Port Gdańsk pod wieloma względami jest konkurencyjny do portów Morza Północnego, więc zabiega o przeładunki towarów w tranzycie do/z krajów sąsiednich.

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (7)

Do artykułu: Prezes Portu Gdańsk: zwiększamy nasze przewagi na Bałtyku

  • Jan 2021-08-03 18:28:11
    Kiedy wreszcie porty w Trójmieście będą pod jednym Zarządem ??? KIEDY???
  • Gość 2021-08-02 23:58:59
    Kilka wiatraków postawić niech produkują prąd dla portu, a co niech weglo terroryści wyja, jak socjalisci przed tym jak nie dostali socjlu
  • Michał 2021-08-02 18:07:44
    Problem w tym że kontener 40' np z Afryki do Antwerpii kosztuje 1500 euro a ten sam kontener do Gdyni 3200 euro i jest 2 tygodnie później. Jak tu mówić o konkurencyjności portów w gdyni/ Gdański?
    • Skąd was biorą? 2021-08-02 18:53:34
      Szkopuł w tym, że jak towar jest potrzebny w Polsce, to co z tego, że w Antwerpii taniej?
  • Danziger 2021-08-02 09:58:52
    W taki sposób pislam realizuje obietnice.
    • Echoooooo 2021-08-02 15:27:09
      J.. j się w łeb, a usłyszysz pustkę.
  • Rafał 2021-08-02 09:07:25
    dupochron?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.90.95
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!